شروع حدس های باستان شناسی در محوطه میمه 4 دهلران

به گزارش مجله سرگرمی، پروژه حدس به منظور حصول اطمینان از لایه های باستانی محوطه میمه 4 در حوضه آبگیر سد میمه در شهرستان دهلران در حال انجام است.

شروع حدس های باستان شناسی در محوطه میمه 4 دهلران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بهزاد فریادیان سرپرست هیأت باستان شناسی هدف از اجرای این پروژه را آنالیز آثار و لایه های فرهنگی- تاریخی موجود در این حوضه مطرح نمود.

او اضافه کرد: با توجه به اهمیت این سایت های تاریخی که در آنالیز اولیه احتمالا به دوران پارینه سنگی و نیز تاریخی و اسلامی بر می شود، لزوم انجام مطالعات بیشتر به منظور مستندسازی، مستندنگاری، انجام تاریخ نگاری دقیق و کاوش های نجات بخشی را محرز نموده است.

فریادیان این فعالیت علمی را در راستای انجام تفاهم نامه بین سازمان و وزرات نیرو دانست و مطرح نمود: بدین منظور با استقرار سه تیم علمی در سد میمه در حال مطالعات بیشتر باستان شناسی هستیم.

سد میمه در شهرستان دهلران در استان ایلام و بر روی رودخانه بزرگ میمه به عنوان یکی از بزرگترین و پر اهمیت ترین سدهای ملی کشور به منظور جلوگیری از هدر رفت آب به خارج از مرزها و آبیاری مزارع دیم پایین دست خود در دشت دهلران در حال ایجاد است.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38147

به "شروع حدس های باستان شناسی در محوطه میمه 4 دهلران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع حدس های باستان شناسی در محوطه میمه 4 دهلران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید