اجرای طرح روستای بدون زباله در رشت

به گزارش مجله سرگرمی، فرماندار رشت از اجرای طرح روستای بدون زباله در این کلانشهر استان گیلان اطلاع داد.

اجرای طرح روستای بدون زباله در رشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی فتح اللهی گفت: روزانه بیش از 700 تن زباله در مرکز استان گیلان فراوری می گردد. به همین دلیل تصمیم داریم با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و ترویج طرح روستای بدون زباله در روستاها، میزان زباله تولیذ زباله در رشت را کاهش دهیم.

فتح اللهی در جلسه کارگروه پسماند شهرستان رشت مسائل کنونی در مبحث سایت زباله سراوان را مربوط به حداقل 20 سال گذشته دانست و اضافه نمود: با توجه به فراوری روزانه 700 تن زباله در شهرستان، نخست باید دلیل میزان بالای فراوری زباله را در خانوارها آنالیز کنیم و سپس با روش های برنامه محور، راهکارهایی برای کاهش آن از مبدا بیابیم.

وی در مورد مسائل موجود در مورد دفن و انتقال زباله، گفت: تامین ماشین آلات، یافتن مکانی برای دفن زباله و فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم از مهم ترین مسائل در این حوزه هستند.

فتح اللهی توضیح داد: هر کاری که با حمایت و همکاری مردم همراه بوده، با موفقیت به انتها رسیده است و استفاده از کوشش و ظرفیت سمن ها برای حفظ محیط زیست که میراثی برای آیندگان ماست، ضروری می نماید.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: می توانیم با الگوسازی و فرهنگ سازی بسیاری از امور را مدیریت کنیم و در این خصوص یکی از گزینه ها، استفاده از کیسه های قابل برگشت به محیط زیست به جای کیسه های پلاستیکی است.

وی با اشاره به اجرای طرح روستای بدون زباله در بعضی از روستاهای شهرستان، اعلام کرد: با توجه به بازخورد خوب اجرای این طرح، می توانیم هر چند ماه تعداد روستاهایی که این طرح در آنجا قابلیت اجرا دارد را افزایش دهیم.

روستای سقالکسار رشت به دلیل فعالیت های چندساله گروه های مردم نهاد و به دلیل گردشگری بودن آن چند سالی است که به روستای بدون زباله لقب و شهرت یافته است.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103468

به "اجرای طرح روستای بدون زباله در رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح روستای بدون زباله در رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید