از آرزوی زندگی بدون محدودیدت تا ورود به قرنطینه ای جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، وقتی در عراق عظیم می شدم، آرزو می کردم بدون محدودیت زندگی کنم؛ اکنون اما دنیا به بغداد تبدیل شده است.

از آرزوی زندگی بدون محدودیدت تا ورود به قرنطینه ای جهانی

به گزارش خبرنگاران واشنگتن پست یادداشتی از تجربه-زیسته یک خبرنگار عراقی منتشر نموده که بسیار مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است. مصطفی سلیم از زندگی در قرنطینه می گوید. اتفاقی که سالهای کودکی او را شکل داد و اکنون با فراگیر شدن بحران کرونا به زندگی بیشتر ساکنان زمین شکلی دیگر داده است؛

برای بیشتر مردم، احتمالا مفهوم قرنطینه و حکومت نظامی مفاهیمی کاملا ناآشنا بوده است. هنگامی که تانک های آمریکایی برای اولین بار به سمت بغداد حرکت کردند، من هم چیزی از چنین محدودیت های سخت گیرانه ای نشنیده بودم.

اکنون اما، به عنوان یک عراقی 29 ساله، شاهد وقایعی خارج از پنجره ام هستم که حسی مانند دژاوو را تداعی می نمایند.

محدودیت بخش اعظم زندگی من را شکل داده است. همه چیز در سال 2003 و با حمله ای به رهبری ایالات متحده شروع شد؛ اتومبیل ها منفجر شدند و حملات گسترده ای درسراسر کشور رخ داد که به دنبال آن حرکات من هر روز محدودتر شد تا اینکه 24 ساله شدم.

خیابان ها از اجساد مردگان پر بود. من هرگز تا دیروقت بیرون نماندم. در حالی که دنیا سال نو را با آتش بازی جشن می گرفت، انفجار بمب های اتومبیل تنها صدایی بود که ما به خاطر می آوردیم. انگار در تاریکی زندگی می کردیم.

وقتی عظیم شدم، ایده آل من برای یک زندگی عادی به صورت داشتن تجربیات مشابه بسیاری از افراد در کشورهای توسعه یافته بود در حالی که نمی دانستم که برای تحقق این امر، احتیاج به یک بحران دنیای خواهد بود.

شاید خودخواهانه به نظر برسد، اما در دوران سپری کردن این بحران، نکته ای آسایش بخش وجود دارد: اینکه احساس می کنیم ما دوباره بخشی از دنیا هستیم. در حالی که در عراق عظیم می شدم، آرزو کردم بدون محدودیت زندگی کنم؛ اکنون اما دنیا به بغداد تبدیل شده است.

شنیدن اینکه محدودیت های سخت گیرانه چگونه زندگی افراد غیر عراقی را تغییر داده عجیب به نظر می رسد اما این را میدانم که با گذر از آنچه اتفاق افتاده احساس آزادی را دوباره درک خواهیم کرد.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 95196

به "از آرزوی زندگی بدون محدودیدت تا ورود به قرنطینه ای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آرزوی زندگی بدون محدودیدت تا ورود به قرنطینه ای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید