امان از تعداد بالای مجوزهای کسب و کار در ایران

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر اجرایی مرکز پایش ملی بهبود فضای کسب و کار گفت: اگر یک ایرانی بخواهد همه 1582 عنوان مجوز کسب و کار را بگیرد باید 10 هزار و 598 مدرک جمع کند یعنی به ازای هر مجوز 7 مدرک احتیاج است.

امان از تعداد بالای مجوزهای کسب و کار در ایران

به گزارش خبرنگاران، علی فیروزی در شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی لرستان با اشاره به مجوزهای مورد احتیاج کسب و کار اظهار کرد: ما در ایران یک موتور مقررات سازی داریم که باید تا جای ممکن آن را خاموش کنیم یا بتوانیم یک جایی مقررات اصلی را کنترل کنیم.

وی اضافه نمود: هیأت مقررات زدایی از سال 1394 بنا به قانون تشکیل شد. در این هیأت در پایش های اجرا شده بر اساس اطلاعات ارسالی دستگاه ها 2111 عنوان مجوز احصا شد که به سراغ حذف بعضی از آنها رفتیم و توانستیم 500 مجوز را حذف کنیم و در حاضر 1582 عنوان مجوز رسمی در کشور داریم و اگر یک ایرانی بخواهد همه 1582 عنوان مجوز کسب و کار را بگیرد باید 10 هزار و 598 مدرک جمع کند یعنی به ازای هر مجوز 7 مدرک احتیاج است .

فیروزی توضیح داد: باید بگویم که تعداد مجوزهای موجود در کشور دو یا سه برابر این رقم است و دلیل آن کم اظهاری دستگاه ها است.

دبیر اجرایی مرکز پایش ملی بهبود فضای کسب و کار گفت: در جهاد کشاورزی به تنهایی بیش از 800 مجوز وجود دارد.

وی اضافه نمود: بالا بودن تعداد مجوزها به خودی خود منجر به نامطلوب شدن فضای کسب و کار نمی گردد بلکه زمانبر بودن آنها یک آسیب است. زمانبر بودن اخذ مجوز سم برای بخش خصوصی است.

فیروزی گفت: متأسفانه ما در لایه مجوز گیر نموده ایم، باید وارد فاز کسب و کار عملی شویم .

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33906

به "امان از تعداد بالای مجوزهای کسب و کار در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امان از تعداد بالای مجوزهای کسب و کار در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید