اگر لاغرید اما چاقی شکمی دارید بخوانید

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: انباشت چربی در بخش هایی از بدن مانند دور کمر و شکم، حتی در کسانی که وزن مناسبی دارند، خطر مرگ زودرس را افزایش می دهد.

اگر لاغرید اما چاقی شکمی دارید بخوانید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، تیمی از متخصصان کانادایی با مطالعه روی دو و نیم میلیون بیمار در سراسر دنیا به این نتیجه رسیده اند.

نشریه مدیسین نت در مطلبی دراین باره آورده است، محققان هشدار می دهند که حتی اگر سایر اندام های بدن در شرایط خوبی قرار داشته باشند، با آغاز تجمع چربی در ناحیه شکم، خطر مرگ زودرس افزایش می یابد و بنابراین مردم بیش از آنکه فقط روی وزن کلی یا شاخص توده بدنی تمرکز نمایند باید نگران انباشت چربی در ناحیه شکم و دور کمر باشند.

شاخص توده بدنی یا BMI مدت مدیدی است که استاندارد طلایی برای ارزیابی شرایط وزن فرد محسوب می گردد اما مشکل اینجاست که BMI دقیق نیست و دقیقاً معین نمی نماید که چربی اضافی در کدام قسمت بدن واقع شده است. همچنین این شاخص تمایزی بین عضله و چربی ایجاد نمی نماید.

به گفته محققان هر 10 سانتی متر افزایش دور کمر، خطر مرگ زودرس را 11 درصد افزایش می دهد. در عین حال اندازه ران با کاهش خطر مرگ ارتباط دارد. به طور معین هر پنج سانتی متر افزایش دور ران با کاهش 18 درصدی خطر مرگ زودرس مرتبط است زیرا اندازه ران شاخصی برای میزان عضله ای است که فرد حمل می نماید نه چربی.

به گزارش دویچه وله، در مقابل، چربی شکم که در اطراف اندام های شکم ذخیره می گردد، ترکیبات التهابی فراوری می نماید که خطر مقاومت به انسولین، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 113828

به "اگر لاغرید اما چاقی شکمی دارید بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر لاغرید اما چاقی شکمی دارید بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید