بازدید رئیس اتاق ایران از مجموعه تولیدی صنایع غذایی

به گزارش مجله سرگرمی، غلامحسین شافعی همراه با احمد پورفلاح مشاور عالی رئیس اتاق ایران از مجموعه تولیدی زر بازدید کردند. مرتضی سلطانی رئیس هیات مدیره هلدینگ زر نیز میزبانی این بازدید را بر عهده داشت.

بازدید رئیس اتاق ایران از مجموعه تولیدی صنایع غذایی

در جریان این بازدید رئیس اتاق ایران بر اهمیت اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار در جهت برطرف موانع فراوری تاکید نمود. غلامحسین شافعی، حذف مقررات زائد از سد راه فراوری را لازمه اصلی تحقق جهش فراوری عنوان نمود.

شافعی با اشاره به این که واحدهایی همچون هلدینگ زر در کشور استثنایی هستند، گفت: آنچه عموما به نام فراوری جاافتاده بیشتر مونتاژ و نوعی خام فروشی است. در این شرایط مجموعه های فراوریی بیش از آن که فراوریکننده ارز باشند مصرف کننده آن هستند اما گروه زر نشان داد می توان در کشور با همه مسائل مالی و فراوریی کارهای عظیم انجام داد.

در جریان این بازدید، مرتضی سلطانی، رئیس هیات مدیره هلدینگ زر با اشاره به راه اندازی مگاپروژه زرکام گفت: بیش از 400 نوع محصول جدید به بازارهای صادراتی جهان عرضه خواهد شد.

او ادامه داد: مگاپروژه زرکام که به زودی فرایندهای مربوط به فراوریات آن شروع خواهد شد، مجموعه ای بی نظیر از فراوریات را به بازارهای صادراتی جهان ارائه خواهد نمود که محصولات فراوریی آن تا پیش از این در ایران فراوری نشده اند.

سلطانی تأکید کرد که این پروژه قادر است صنعت شیرینی و شکلات کشور را یک باره متحول کند.

او با تأکید بر این که محصولات این مگاپروژه ازنظر کیفیت و قیمت و همچنین بسته بندی از شاخص های بسیار مناسبی برخوردار هستند گفت: این موضوع می تواند علاوه بر بازارهای صادراتی، مصرف کننده داخلی را نیز با برندی معتبر در صنعت شیرینی و شکلات و نان روبرو سازد که حتی می تواند با برندهای معتبر جهان مانند Nestle، Mars،Mondelez و ... رقابت کند.

پورفلاح هم با اشاره به مسائل موجود در حوزه مالی کشور گفت باید دکترینی مدیریتی ای در کشور تدوین کرد و اشاعه داد تا مدیران دیگر بدانند در همین شرایط می توان تا چه میزان پیروز عمل کرد.

سلطانی در این جلسه با اشاره به این که یکی از رموز پیروزیت در مجموعه زر، تفکیک مدیریت از مالکیت است بر ضرورت اعتماد به مدیران در مجموعه های فراوریی اشاره نمود و گفت: یک مدیر کلان باید بر موضوعات مدیریتی در مجموعه تمرکز کند و مسائل فراوریی، آزمایشگاهی، تخصصی و ... را به مدیران آن مجموعه تفویض کند و به مدیران و نخبه های کشور اعتماد کند که ثمره آن راه اندازی و راهنمایی مجموعه هایی مانند گروه صنعتی و پژوهشی زر خواهد بود.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114729

به "بازدید رئیس اتاق ایران از مجموعه تولیدی صنایع غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رئیس اتاق ایران از مجموعه تولیدی صنایع غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید