بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

به گزارش مجله سرگرمی، نشست سران شورای همکاری خلیج فارس بدون شرکت سلطان عمان در ریاض با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از چهارشنبه هجدهم آذر در ریاض پایتخت عربستان شروع شد.

خبرگزاری رسمی عربستان، متن بیانیه پایانی این نشست را منتشر کرد که عبداللطیف بن راشد الزیانی این بیانیه را موسوم به بیانیه ریاض در سی و ششمین نشست آن قرائت کرد.

سران شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه به آنالیز آنچه جهت فعالیت و همکاری مشترک و تغییرات سیاسی، اجتماعی و مالی منطقه و دنیا خوانده و تأثیرات مستقیم آن بر کشورهای عضو در نشست ریاض اشاره نموده اند.

این بیانیه به دیدگاه سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و تسریع در آهنگ همکاری و همکاری امنیتی و نظامی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تکمیل سامانه امنیتی اشاره نموده است.

بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان در نشست ریاض بر آنچه پایبندی خود به حفظ امنیت و ثبات در یمن تحت رهبری دولت مشروع خواندند، تأکید و از حل سیاسی بحران یمن بر اساس ابتکار شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفت وگوهای ملی فراگیر و قطعنامه 2216 شورای امنیت تصریح نموده اند.

این بیانیه بدون اشاره به جنگ ویرانگر عربستان و بعضی اعضای شورای همکاری خلیج فارس علیه یمن که از هشت ماه گذشته تا کنون، اکثر زیرساخت های یمن را نابود نموده و هزاران غیرنظامی بی دفاع را به خاک و خون کشانده است، خواهان آماده سازی برای برگزاری کنفرانس بین المللی برای بازسازی یمن و وضع برنامه ای عملی برای سامان بخشی به اقتصاد یمن و تسهیل ادغام آن با اقتصاد شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس پس از دستیابی طرف های یمنی به راه حل سیاسی مطلوب و دلخواه (آل سعود) شده اند.

بیانیه پایانی نشست ریاض درباره سوریه، طبق معمول بر سیاست های خصمانه عربستان، قطر و امارات متمرکز بود. این بیانیه بر حمایت از کنفرانس مخالفان سوری همسو با عربستان در ریاض که گروه های تروریستی هم کنار آنها حضور دارند، تأکید نموده است.

در بیانیه نشست ریاض در کوشش برای منحرف کردن نگاه ها از حمایت های گسترده و آشکار بعضی اعضا به ویژه عربستان و قطر از تروریسم و افراط گرایی اعلام شده است که کشورهای دنیا مسئولیت مشترکی در مقابله با افراط گرایی و تروریسم و مهار آن دارند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57081

به "بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید