تحریم های ضدایرانی واشنگتن محکوم به شکست است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - دیوید کوهن که پیشتر در سازمان جاسوسی آمریکا فعالیت داشته در مجله فارن افرز نوشت: اعمال تحریم های واشنگتن علیه ایران و ونزوئلا برای تغییر رژیم نه تنها کارساز نخواهد بود بلکه در طولانی مدت سبب تضعیف اقتصاد و سیاست های خارجی ایالات متحده نیز خواهد شد.

تحریم های ضدایرانی واشنگتن محکوم به شکست است

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگاران به نقل از نشریه فارن افرز، در چند دهه گذشته، تحریم های مالی و مالی به ابزار کلیدی در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است. دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز به صورت مداوم از این ابزار به ویژه برای تغییر رژیم در ونزوئلا و ایران استفاده می نماید.

به گفته کوهن، برای مثال 21 مارس امسال میلادی، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در با انتشار توئیتی خاطرنشان کرد که اگرنیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا از قدرت کناره گیری نکند، او و معاونانش را از نظر مالی تحت فشار قرار خواهد داد.

روز بعد، کاخ سفید با خبر اعمال تحریم علیه یکی از بانک های بزرگ ونزوئلا و چهار شرکت زیرمجموعه آن خاطرنشان کرد که ایالات متحده اقدامات لازم برای تحت فشار دادن مادورو، رژیم و حامیانش را برای انجام تغییرات دموکراتیک در ونزوئلا در دستور کار خود قرار داده است.

روز 22 آوریل، واشنگتن در کوشش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، آخرین قدم های خود را در راستای منع خرید نفت از ایران توسط دیگر کشورها برداشت.

**اشتباه بزرگ

به باور کوهن، طبیعتا تحریم ها هزینه هایی را بر اشخاص ثالث بی گناه اعمال می نمایند و تحریم های پیچیده تر، هزینه ها و احتمال صدمات بیشتر برای شهروندان یک کشور در پی خواهد داشت.

تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بسیار پیچیده است؛

تحریم های اعمال شده ازسوی آمریکا علیه ایران را می توان به دو گروه اولیه و ثانویه تقسیم کرد.

تحریم های اولیه مجازات هایی است که به طور مستقیم شامل این کشورها می گردد. یعنی تحریم هایی که آمریکا به طور مستقیم بر افراد یا شرکت های ایرانی اعمال می کند و کلیه افراد و شرکت های آمریکایی باید آن را رعایت نمایند.

در تحریم ثانویه، مجازات ها می تواند افراد حقیقی و حقوقی سایر کشورها را نیز که با افراد یا شرکت های ایرانی تحریم شده مبادله داشته اند، شامل گردد و لذا آنها نیز باید به منظور جلوگیری از تحریم ازسوی آمریکا، از مبادله با افراد و شرکت های کشورهای تحت تحریم، اجتناب نمایند و در غیر این صورت، با مجازات های مختلف رو به رو خواهند شد.

چنین تحریم های هزینه های هنگفتی بر اشخاص در هر دو کشور تحمیل می نماید و خواسته یا ناخواسته دچار آشفتگی بازار می شوند.

تحریم ها علیه ونزوئلا و ایران به طور چشمگیری بحران های دو کشور را تشدید می نماید و باعث کاهش فعالیت مالی، افزایش تورم و بیکاری می گردد.

اعمال چنین تحریم هایی نه تنها باعث تضعیف قدرت کشور تحریم نماینده می گردد بلکه تنفر و عصبانیت را میان شرکای بین المللی ترویج می دهد.

در چنین شرایطی به ویژه در تحریم های ثانویه، دیگر بازیگران جهانی نظیر چین و اتحادیه اروپا، فعالانه به دنبال راهی برای محدود کردن تبادلات وابسته به دلار و ایجاد تغییر در سیستم مالی خود خواهند بود. اگر چنین راهی بیابند، نه تنها ضربه ای به سیاست تحریمی ایالات متحده وارد خواهد شد، بلکه موقعیت واشنگتن در سیستم مالی جهانی را نیز متزلزل خواهد نمود.

بنابراین استفاده از چنین تحریم هایی برای ایران یا ونزوئلا به طور حتم با شکست همراه خواهد بود و در بلند مدت منافع سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا را تهدید خواهد نمود.

شبد**آساق**9470**1663**

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21770

به "تحریم های ضدایرانی واشنگتن محکوم به شکست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های ضدایرانی واشنگتن محکوم به شکست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید