(تصاویر) اعتراض به سقوط بی سابقه ارزش لیره لبنان

به گزارش مجله سرگرمی، در حالی که پرونده تشکیل دولت در لبنان شاهد جمود و کم تحرکی است، با رسیدن هر دلار به 10 هزار لیره، شهروندان لبنانی در مناطق مختلف در اعتراض به شرایط موجود به خیابان ها آمدند.

(تصاویر) اعتراض به سقوط بی سابقه ارزش لیره لبنان

به گزارش خبرنگاران، تداوم این شرایط با وجود پیامد های سنگینش در گرانی کالاها، افزایش کرایه خانه و کاهش شدید قدرت خرید شهروندان هنوز منجر به تحرکات اثربخش گروه های سیاسی برای تسریع در تشکیل دولت جدید نشده است چرا که نبود ثبات سیاسی یکی از عوامل مهم افزایش نرخ دلار است همچنین تشکیل دولت جدید یکی از شروط بین المللی برای یاری مالی به لبنان برای بهبود شرایط مالی کشور است.

در همین رابطه، مناطق مختلف لبنان در شمال، جنوب و بیروت در اعتراض به افزایش شدید نرخ دلار و فروپاشی اوضاع مالی و معیشتی شاهد اعتراضات و بستن راستا های مواصلاتی مختلف بود و معترضان خواهان سقوط طبقه سیاسی ناتوان از مدیریت بحران هستند که کشور را به فروپاشی کامل سوق داده است.

شماری از معترضان در میدان الشهدا در بیروت اعلام کردند که ورودی ها و راستا های منتهی به بیروت را بسته اند همچنین تظاهرات کنندگان در مناطق البقاع، بعلبک، جنوب و شمال لبنان به خیابان آمده و علیه شرایط موجود اعتراض کردند.

معترضان تاکید کردند در سایه افزایش نرخ دلار و بهای حامل های انرژی، کمبود دارو و بحران های دیگر دست از اعتراضات نخواهند کشید.

لازم به ذکر است اختلافات بین عون و الحریری درباره تشکیل دولت جدید در لبنان موجب شده است تا تشکیل دولت به تعویق بیافتد.

پیش از این و در پی تظاهرات گسترده مردمی در لبنان سعد الحریری از نخست وزیری لبنان کناره گیری کرد و پس از آن حسان دیاب بر سر کار آمد، اما دولت او نیز پس از مدتی و در پی حادثه انفجار در بیروت استعفا کرد و اکنون به عنوان دولت پیشبرد امور فعالیت می نماید تا تعیین گردد الحریری نخست وزیر آینده لبنان خواهد بود یا خیر.

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 134308

به "(تصاویر) اعتراض به سقوط بی سابقه ارزش لیره لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) اعتراض به سقوط بی سابقه ارزش لیره لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید