تنها 10 درصد اراضی استان زنجان دارای خاک درجه یک هستند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حسین جعفری ظهر دوشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک که در سالن زیتون سازمان جهادکشاورزی زنجان برگزار گردید، با اشاره به شعار این روز با عنوان پیش به سوی برطرف آلودگی خاک، هدف و فلسفه نامگذاری این روز و برگزاری چنین همایش هایی را فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی های عمومی در حوزه حفاظت از خاک و یادآوری نقش و اهمیت خاک در فراوری و حیات بشر مطرح کرد.

تنها 10 درصد اراضی استان زنجان دارای خاک درجه یک هستند

وی با تاکید بر نگاه متمدنانه و معقولانه به مقوله خاک توضیح داد: تخریب و فرسایش خاک و روند بسیار کند تشکیل آن به اندازه کمبود بارش ها و بحران آب ملموس نیست و لذا در راستای فرهنگسازی در حفظ و حراست از خاک باید گام های جدی برداشته گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تصویب لایحه خاک در تیر ماه امسال اشاره نمود و اضافه نمود: تصویب و اجرای کلیات این لایحه گامی مهم و اساسی در حفاظت از خاک، این منبع ارزشمند و حیاتی محسوب می گردد.

جعفری با اشاره به اینکه فقط 16 تا 17 درصد خاک های کشورمان بدون محدودیت و درجه یک هستند، ادامه داد: از 845 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان زنجان تنها 10 درصد اراضی دارای خاک درجه یک بوده و 20 درصد اراضی استان نیز خاک درجه دو دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه اقدامات مختلفی در راستای جلوگیری از فرسایش خاک در بخش کشاورزی انجام می گیرد، گفت: در برنامه ششم توسعه اجرای 10 میلیون هکتار طرح آبخیزداری توسط وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده است.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7503

به "تنها 10 درصد اراضی استان زنجان دارای خاک درجه یک هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 10 درصد اراضی استان زنجان دارای خاک درجه یک هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید