توسعه پایدار کشور با گسترش مقاصد گردشگری

به گزارش مجله سرگرمی، اتیوپی دارای غنی ترین تنوع زیستی، چشم انداز بی نظیر، جنگل های درجه یک، قله های پوشیده از برف و بیابان های خشک است. گیاهان متنوع، گسترده ترین مجراهای دنیا را همراه با ترکیبی متنوع از جنگل، دشت ساوانا، بیابان و زراعت را در بر می گیرد.

توسعه پایدار کشور با گسترش مقاصد گردشگری

این کشور به عنوان کشوری با چنین زیستگاه های گسترده، گونه های بسیاری دارد که در هیچ جا دیگر کره زمین یافت نمی شوند و این شرایط احتیاج توجه بیشتر به این مناطق را به خود جذب می نماید.

این کشور می تواند روی جاذبه های جهانگردی طبیعی، فرهنگی و تاریخی خود حساب کند، از جمله بسیاری از میراث ثبت شده در یونسکو که باعث هجوم جهانگردان از نقاط دور و نزدیک به آن شده است. اتیوپی به عنوان سرزمینی که بشر، قهوه و نیل آبی در آن ریشه می گیرد، همواره مقصد جذابی برای جهانگردان بوده است.

در حال حاضر این کشور با هدف پیشبرد مکان های جذب جهانگرد خود و همچنین توسعه جهانگردی شهری، با تدبیر مجموعه ای از ابتکارات در جهت ارتقا مناطق و در نتیجه حفظ اشتغال و رشد مالی منطقه، مجدانه در کوشش است.

نوسازی پروژه های انتوتو، پارک های یونیتی و رودخانه آدیس آبابا بهترین شاخص در این زمینه هستند.

ابتکار نوسازی و توسعه جدا از ارتقا مکان های جذب و افزایش ورود جهانگردان، می تواند برای بسیاری از شهروندان شغل ایجاد کند و رشد مالی را حفظ کند. علاوه بر این، طرحی مانند پروژه رودخانه آدیس آبابا، روایت های مطرح شده در مورد آدیس آبابا را تغییر می دهد و آن را به عنوان یک سایت جهانگردی شهری مطرح نموده و زندگی ساکنان آن را دگرگون می نماید.

به همین ترتیب پروژه دیگر، پارک وحدت، واقع در محوطه کاخ ملی و زیبا با یک منطقه سبز وسیع، از جمله یک باغ گیاه شناسی، یک باغ وحش که در آن 300 حیوان منحصر به فرد و 46 گونه گیاهی خاص نگهداری می گردد، زیبایی دیگری نیز به شهر می بخشد.

مهر نوشت، به گفته دفتر نخست وزیر، این پارک ها از نظر تسهیل خدمات و تغییر شکل و ظاهر پایتخت آدیس آبابا از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. برای رسیدن به یک نقطه اوج در رسیدن به یک نتیجه مثبت مطلوب، باید نگاه جسورانه داشته باشیم.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 113092

به "توسعه پایدار کشور با گسترش مقاصد گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پایدار کشور با گسترش مقاصد گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید