جواد شمقدری: اکران خانه پدری جنایت فرهنگی است!

به گزارش مجله سرگرمی، جواد شمقدری رئیس پیشین سازمان سینمایی که فیلم خانه پدری در زمان مدیریت او توقیف شد، اکران این فیلم کیانوش عیاری را جنایت فرهنگی دانست.

جواد شمقدری: اکران خانه پدری جنایت فرهنگی است!

او درباره اکران فیلم خانه پدری به خبرگزاری فارس گفته است: فکر می کنم اکران این فیلم بدون اصلاحات لازم یک جنایت فرهنگی است. به خاطر اتفاق هایی که ما در سکانس اول این فیلم می بینیم که اتفاق های ناگواری است. حتی سینمای غرب هم چنین صحنه هایی را نشان نمی دهند، حتی اگر واقعیت داشته باشد.

شمقدری از محتوای خانه پدری انتقاد کرد: این فیلم براساس تخیل یک نویسنده است حالا ممکن است موردی هم در تاریخ در این باره وجود داشته باشد اما باید این را در نظر بگیریم که روال نبوده است و در جامعه ایرانی دخترکشی رواج نداشته است. آنهم با این جزئیات کامل که زنده به گور کردن دختران ایرانی را نشان می دهد که اتفاقا برادرش هم در این قتل حاضر می شود.

این کارگردان که اخیرا سریال نفوذ را ساخته، در شرح بیستر نظرش گفت: ما در این فیلم این سرنوشت تلخ را در سه نسل می بینیم. علیرغم اینکه ممکن است کارگردان دغدغه ها و حسن نیت هایی هم داشته اما کلیت فیلم به نظرم مسائل بسیاری دارد و اکران آن بدون اصلاحات لازم یک جنایت فرهنگی است.

خانه پدری ده سال بعد از ساخت از امروز در چند سالن سینما اکران شده است.

9410

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: آی سینما
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54526

به "جواد شمقدری: اکران خانه پدری جنایت فرهنگی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواد شمقدری: اکران خانه پدری جنایت فرهنگی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید