خبرنگاران موفقیت دانشگاه علوم پزشکی ایران در فراوری ماسک استاندارد N95

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با یاری یک واحد کارگاه فراوریی، پیروز به فراوری ماسک باکیفیت و استاندارد n95 و کسب تاییدیه از سازمان انرژی اتمی شد.

خبرنگاران موفقیت دانشگاه علوم پزشکی ایران در فراوری ماسک استاندارد N95

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فاطمه فتحی معاون غذا و دارو از فراوری ماسک n95 اطلاع داد و گفت: با پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در کمیته بحران این دانشگاه مبنی بر برطرف احتیاج ماسک n95 بیمارستان های تحت پوشش، همکاران تجهیزات پزشکی این معاونت از روزهای ابتدایی آغاز بحران کرونا در کشور راهکارهای حمایت از فراوری داخلی را مورد آنالیز قرار دادند.

وی ادامه داد: بر همین اساس یکی از واحدهای فراوریی ماسک بدون مجوز در شهر قدس شناسایی و با تفویض اختیار از سوی ریاست سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی، پروانه های فراوری کوتاه مدت برای این واحد فراوریی صادر شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه نمود: طی یک تفاهم نامه این واحد فراوریی مستقر در شهر قدس نسبت به برطرف احتیاج بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران مبادرت کرد.

وی گفت: کارگاه مذکور ضمن بهبود فضای فیزیکی، شرایط فراوری استاندارد را با مشاوره مدیر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو فراهم کرد و با نظارت کامل همکاران این حوزه از نحوه تهیه مواد اولیه تا فراوری این مهم محقق شد و مجوز فراوری موقت ماسک در اسفند ماه به این واحد فراوریی اعطا شد.

فتحی گفت: با هماهنگی اداره کل تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با نظارت بر تهیه مواد اولیه و با کیفیت، این واحد فراوریی موظف شده است، روزانه بخشی از ماسک N95 مورد احتیاج بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه را تحویل دهد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران توضیح داد: 18 فروردین ماه جاری تست های سازمان انرژی اتمی حاکی از کیفیت فوق العاده و 98 درصد کارایی ماسک های فراوریی در عبور ذرات در مقیاس 3 نانومتر است.

وی گفت: با همت همکاران تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران این واحد صنفی غیرمجاز که در بدترین شرایط ممکن بود، تبدیل به یک واحد فراوریی با راندمان عالی شده است و علاوه بر تقویت فراوری داخل در مقایسه با نمونه های موجود خارجی در بازار که با قیمت های بسیار بالا در حال فروش می باشد، صرفه جویی مناسبی را برای دانشگاه در پی داشته است که این امر یکی از اقدامات درآمدزایی غیرمستقیم دانشگاه مبتنی بر احتیاج جامعه محسوب می گردد.

با تفویض اختیار از سوی دکتر محمدرضا شانه ساز سرپرست سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی در راستای صدور پروانه های فراوری برای واحدها به منظور برطرف بحران کرونا، تعداد 60 واحد فراوریی مورد ارزیابی قرار گرفته اند که برای 10 واحد به صورت موقت مجوز فراوری صادر شده است.

hoseinjaguar.ir: مجله جگوار | تور لیدر جاذبه های طبیعی ایران و جهان، اکوتوریسم

imgshot.ir: شاتر عکاسی | مجله آموزش حرفه ای عکاسی

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83038

به "خبرنگاران موفقیت دانشگاه علوم پزشکی ایران در فراوری ماسک استاندارد N95" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موفقیت دانشگاه علوم پزشکی ایران در فراوری ماسک استاندارد N95"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید