دختر نوجوان محیط زیستی؛ شخصیت سال مجله تایم شد

به گزارش مجله سرگرمی، مجله امریکایی تایم، گرتا تانبرگ فعال سوئدی مدافع محیط زیست را به عنوان شخصیت سال 2019 خود انتخاب کرد.

دختر نوجوان محیط زیستی؛ شخصیت سال مجله تایم شد

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های غربی، این فعال 16 ساله که راهنمایی اعتراض های جهانی در مخالفت با تغییرات جوی را برعهده دارد، خواهان توجه جامعه جهانی به پدیده ای است که از آن به فوریت جوی یاد می نماید.

خبر انتخاب تانبرگ به عنوان شخصیت سال مجله تایم در حالی منتشر شد که وی برای شرکت در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل در مادرید به سر می بُرد.

مجله تایم بیان کرد: طی دهه ها، محققان و فعالان کوشیده اند رهبران جهانی را متوجه این مساله نمایند که تهدید آب و هوایی، مساله ای جدی است. اما سال جاری یک نوجوان، به نوعی توجه جهان را به خود جلب کرد.

تایم در ادامه آورد: او یک دختر نوجوان معمولی است که به دلیل شجاعت به خرج دادن برای بیان حقیقت به قدرت های جهان، به نماد یک نسل تبدیل شده است.

تانبرگ در همایش سازمان ملل گفته بود، هنوز معتقدم که انفعال، بزرگترین خطر است.

وی برای شرکت در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل، سراسر اقیانوس اطلس را دریانوردی کرد.

او برای رساندن پیامش به گوش جهانیان، به سراسر جهان سفر نموده و با رهبران جهان در نشست های بین المللی و مقام های تجاری در اجلاس داووس ملاقات و گفت وگو نموده است.

این نوجوان با اعتراض های هفتگی سال گذشته خود در مقابل مجلس سوئد، الهام بخش اعتراض های دانش آموزان جهان علیه تغییرات اقلیمی شد.

مجله تایم هر سال متنفذترین اشخاص، گروه ها، جنبش ها یا ایده ها را به عنوان شخصیت سال خود انتخاب می نماید.

سال گذشته، گروهی از روزنامه نگارانی که ضمناً فعالیت هدف حملات قرار گرفته اند، به عنوان شخصیت سال 2018 این مجله انتخاب شدند.

در فهرست کوتاه سال جاری، اسامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، افشاگر پرونده اوکراین گیت و معترضان هنگ کنگ نیز دیده می شوند.، ایرنا

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63232

به "دختر نوجوان محیط زیستی؛ شخصیت سال مجله تایم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر نوجوان محیط زیستی؛ شخصیت سال مجله تایم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید