دعوت آمریکا از اعضای کونکاکاف برای حضور در تورنمنتی جدید

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- فدراسیون فوتبال آمریکا میخواهد سال آینده تورنمنتی بین المللی را با حضور 10 تیم از آمریکای جنوبی و قدرتمندترین تیم های منطقه کونکاکاف برگزار کند.

دعوت آمریکا از اعضای کونکاکاف برای حضور در تورنمنتی جدید

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه نوشت: کارلوس کوردیرو رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا با ارسال نامه ای به 10 فدراسیون عضو کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (کونکاکاف) آنها را از درخواست خود برای برگزاری این تورنمت آگاه کرد که بر اساس گزارش نیویورک تایمز کونکاکاف این موضوع را روز گذشته تایید کرد.

این رویداد که شباهت های زیادی با کوپا آمریکای قرن در سال 2016 دارد، قرار است در خاک آمریکا و همزمان با یورو 2020 برگزار گردد.

بر اساس گزارش مذکور، مبلغ تقریبی 200 میلیون دلار مابین تیم ها و نهادهای شرکت کننده در این تورنمنت تقسیم خواهد شد و قهرمان نهایی11میلیون دلار پاداش خواهد گرفت.

کونکاکاف به عنوان نهاد ناظر بر فوتبال منطقه آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب، ضمن استقبال از این پیشنهاد، تورنمنت مذکور را متممی برای رقابت های قهرمانی منطقه ای خود که با نام گلدن کاپ شناخته می گردد، توصیف کرد.

پیشنهاد آمریکا هفته آینده و در جریان جلسه شورای فیفا در میامی به بحث و گفتگو گذاشته خواهد شد.

کوپا آمریکای قرن در سال 2016 برای گرامیداشت یکصدمین سالروز شروع به کار جام ملت های آمریکای جنوبی، در استادیوم های سرتاسر کشور آمریکا و با شرکت 10 عضو منطقه آمریکای جنوبی و 6 تیم از منطقه کونکاکاف برگزار گردید.

موفقیت این رویداد که در نهایت با پیروزی شیلی مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی به سرانجام رسید، به نوعی مقدمه پیشنهاد مشترک آمریکا، مکزیک و کانادا برای میزبانی از جام جهانی 2026 محسوب می گردد.

ورزشی**3991**1597

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13828

به "دعوت آمریکا از اعضای کونکاکاف برای حضور در تورنمنتی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت آمریکا از اعضای کونکاکاف برای حضور در تورنمنتی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید