دلایل گرانی گوشت ، جدیدترین قیمت ها

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی دلایل گرانی گوشت را تشریح کرد.

دلایل گرانی گوشت ، جدیدترین قیمت ها

به گزارش خبرنگاران علی اصغر ملکی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت گوسفندی به عوامل متعددی بستگی دارد، گفت: برای عرضه دام از شهرستان به تهران مدت زمانی سپری می گردد، زیرا سازمان دامپزشکی بر حسب وظیفه ابتدا دام را قرنطینه و سلامت آن را آنالیز می نماید و سپس اجازه ترخیص می دهد که امری زمانبر است و این زمان طبیعتا باعث نوساناتی در قیمت گوشت می گردد.

وی ادامه داد: از طرفی کامیون هایی که دام حمل می نمایند در جهت بازگشت باری برای بردن ندارند و به همین دلیل کرایه ها دوجهته حساب می گردد و دامدار موظف به پرداخت آن است که همین امر نیز در قیمت گوشت اثر می گذارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی توضیح داد:با وجود افزایش تقاضای گوشت گوسفندی با کاهش تقاضای آلایش گوشت روبرو شده ایم و جگر و کله پاچه و سیرابی و... با نصف قیمت و حتی کمتر به فروش می رسند. دلیلش نیز این است که با شیوع ویروس کرونا مردم کمتر به مراکز طبخ این اقلام مراجعه می نمایند و طباخی ها و جگرکی ها نیز به دلیل کاهش مشتری کمتر جگر و کله پاچه خریداری می نمایند. همین امر باعث شده است قیمت این اقلام به گوشت اضافه گردد.

ملکی در انتها گفت:در حال حاضر شقه گوسفندی کیلویی حدود 110 تا 120 هزار تومان است. ران و سردست نیز بسته به اینکه مشتری به چه شکل می خواهد یعنی پاک شده باشد یا ممتاز، قیمتش متفاوت است.

به گزارش ایسنا براساس گزارش های میدانی شقه گوسفندی کیلویی 110 تا 115هزارتومان، سردست 110 هزارتومان، ران گوسفندی 120 هزار تومان، گوشت گوساله بدون استخوان کیلویی100هزارتومان در خرده فروشی ها فروخته می گردد.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78049

به "دلایل گرانی گوشت ، جدیدترین قیمت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل گرانی گوشت ، جدیدترین قیمت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید