راهنمای سفر به تفلیس

به گزارش مجله سرگرمی، به محض ورود به تفلیس تلفیق سنت و مدرنیته نظرها را به خود جلب می نماید . تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان از پیشرفت و ترقی به دور نمانده اما بافت تاریخی و جاذبه های قدیمی خود را حفظ کرده است . این شهر که در نیمه دوم قرن پنجم پایه گذاری شده در ادوار مختلف پایتخت امپراتوری ها و پادشاهی های مختلف بوده و از دیرباز تاکنون یکی از مهمترین شهرهای منطقه قفقاز به شمار می آمده است . بعد از اینکه گرجی ها قانون اخذ ویزای گرجستان را برای ایرانیان لغو نمودند تعداد تورها و همچنین تعداد گردشگران متقاضی سفر به تفلیس افزایش یافته است . در ادامه راهنمای سفر به تفلیس به طور مختصر ارائه شده است با خبرنگاران همراه باشید . تفلیس شهری است که در کنار رودخانه کورا گسترده شده و فضایی به وسعت 720 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است . این شهر با بیش از 1.1 میلیون نفر جمعیت مرکز اداری ، سیاسی ، مالی ، آموزشی و فرهنگی گرجستان است و با تاریخی پربار از کهن ترین شهرهای قفقاز محسوب می شود . در شهر تاریخی تفلیس بیشتر از هر چیزی معماری سازه ها جلب توجه می نماید . در این شهر با قدم زدن در کوچه و پس کوچه های بخش تاریخی می توان نشانه هایی از معماری قرون وسطی ، کلاسیک ، خاورمیانه ای ، هنر نو ، استالینیست و مدرنیست را مشاهده نمود . در واقع تاریخ این شهر را باید در میان کوچه های باریک ، خانه های قدیمی بالن دار ، موزه ها و گالری ها جستجو نمود .

راهنمای سفر به تفلیس

بهترین زمان سفر به تفلیس

اغلب گردشگران برای معین زمان سفرهای تفریحی خود به شرایط آب و هوایی توجه می نمایند . اگر آب و هوای تفلیس مساعد نباشد بازدید از جاذبه ها سخت خواهد شد . اقلیم آب و هوا در این شهر نیمه گرراستای مرطوب است یعنی تابستان های این شهر گرم و زمستان های آن نسبتا سرد می باشد . بیشتر سفرها به تفلیس در بهار و تابستان انجام می پذیرد در بهار هوا نه سرد است و نه گرم ، لذا مناسب ترین زمان سفر می باشد . اما پاییز این شهر نیز بسیار وسوسه نماینده است و طبیعت آن با رنگ های زیبا دلفریب می باشد .

رزرو هتل در تفلیس

ماه های اردیبهشت ، خرداد و شهریور زمان پرگردشگر تفلیس محسوب می گردند . در این زمان قیمت تورها و هتل ها با افزایش روبرو می شود ولی در فصل کم گردشگر هتل های تفلیس خلوت و ارزان می باشند . اگر در ماه های ذکر شده قصد شرکت در تور تفلیس را دارید به شما توصیه می شود از ماه ها قبل برای رزرو تور و هتل اقدام کنید تا دست شما برای انتخاب باز باشد و بتوانید با لحاظ نمودن اولویت هایتان بهترین گزینه را انتخاب کنید . تور تفلیس هتل 5 ستاره بیشتر از دیگر تورها هوادار دارد چون هتل های 5 ستاره تفلیس امکانات و خدمات بهتری نسبت به هتل های 4 ستاره تفلیس و هتل های 3 ستاره تفلیس دارند .

گردش در تفلیس

زوایای مختلف شهر قدیمی تفلیس تاریخ پر فراز و نشیب آن را بازگو می نمایند و گردشگران با قدم زدن در میان کوچه های باریک شهر می توانند با مردم مهمان نواز و مهربان این شهر آشنا شده و فرهنگ جاری در میان آن ها را بشناسند . در حین این پرسه های لذت بخش می توان انواع غذاهای گرجی مانند کاچاپوری ، چورچخلا ، خینکالی ، آجاپ ساندالی و خارچو را در کنار خیابان ها و یا در رستوران های تفلیس امتحان کرد . توجه داشته باشید که برای کاهش هزینه های سفر برای رفت و آمد در تفلیس و بازدید از جاذبه ها می توان از اتوبوس ، مینی بوس و مترو استفاده کرد . در این شهر موزه ها ، گالری ها و کلیساهای مختلفی وجود دارد که هر کدام با جذابیت های خاص خود یکی از جاذبه های تفلیس به شمار می آیند . از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان در تفلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  • قلعه ناریکالا
  • یادبود کارتلیس ددا
  • باغ ملی گیاه شناسی گرجستان
  • حمام چشمه های معدنی گوگردی
  • کلیسای جامع سیونی
  • کلیسای جامع تثلیث
  • موزه ملی گرجستان
  • کلیسای کاشوتی
  • پل صلح
  • کلیسای متخی

تفلیس با وسعتی بیش از 700 کیلومتر مربع در جنوب منطقه قفقاز واقع شده و از زمان پایه گذاری در قرن پنجم تاکنون قرن های پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است . این شهر که پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان می باشد از سه طرف توسط کوه ها احاطه شده و رودخانه متکواری از میان آن گذر می نماید . آب و هوای تفلیس نیمه گرراستای و مرطوب است به همین سبب در اغلب روزهای سال مملو از گردشگر می باشد . برای سفر به تفلیس راه های مختلفی وجود دارد که گردشگران با توجه به شرایط خود می توانند بهترین راه سفر به تفلیس را انتخاب نمایند .

تفلیس حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد و اکثریت ساکنین آن از قوم گرجی هستند . بیشتر مردم این شهر پیرو شکل های مختلف دین مسیحیت مخصوصا کلیسای ارتدوکس گرجی هستند . پایتخت گرجستان شکلی سنتی و مدرنیته دارد و گردشگران با پرسه زدن در میان کوچه های قدیمی این شهر می توانند با مردم مهمان نواز و فرهنگ آنان آشنا گردند . اگر قصد دارید برای مدت زمانی کمتر از 45 روز به گرجستان و شهر تفلیس سفر کنید شما احتیاج به اخذ ویزای گرجستان ندارید .

راه های سفر به تفلیس

برای رسیدن به تفلیس راه های مختلفی وجود دارد که مسافران براساس بودجه ، زمان و علاقه می توانند یکی را برای سفر انتخاب نمایند .

سفر به تفلیس با تور :

تور تفلیس یکی از تورهای گرجستان است که گاهی به صورت ترکیبی برگزار می شود . تور تفلیس به دو صورت است تور زمینی تفلیس و تور هوایی تفلیس . قیمت تور تفلیس بسته به مواردی چون نوع سفر (هوایی یا زمینی) ، درجه و سرویس هتل انتخابی ، زمان سفر و خدمات تور متغیر می باشد لذا گردشگران با توجه به شرایط و بودجه در نظر گرفته شده برای سفر می توانند انتخابی مناسب داشته باشند .

**توجه داشته باشید که خبرنگاران در زمینه تور هوایی تفلیس فعالیت می نماید و تور زمینی در تخصص ما نیست**

سفر به تفلیس با هواپیما :

یکی از بهترین راه های سفر به تفلیس استفاده از هواپیما است چرا که با صرف هزینه بیشتر در مدت زمانی کوتاه می توان به این شهر رسید . علاقه مندان به سفر بهتر است بدانند که هر هفته پرواز مستقیم از تهران به تفلیس وجود دارد لذا متقاضیان می توانند نسبت به رزرو بلیط هواپیما تفلیس اقدام نمایند .

سفر به تفلیس با قطار :

خط راه اهن مستقیمی از ایران به گرجستان وجود ندارد . اگر مسافری قصد داشته باشد با قطار به گرجستان سفر کند باید به صورت ترکیبی عمل نموده و بخشی از سفر خود را با وسیه حمل و نقل دیگری طی کند . به طور مثال با قطار به آنکارا رفته و از آنجا با اتوبوس و یا هواپیما راهی تفلیس شود . یا اینکه با هواپیما و اتوبوس به باکو و ایروان رفته و بعد با قطار به سمت تفلیس حرکت کند .

سفر به تفلیس با اتوبوس :

رزرو بلیط اتوبوس تهران-تفلیس می تواند تا حد زیادی هزینه های سفر را کم کند . برای این کار باید به پایانه غرب تهران مراجعه نمود . بلیط اتوبوس به تفلیس را می توان به صورت رفت و یا رفت و برگشت رزرو نمود . بعضی ترجیح می دهند برای رفاه بیشتر توقفی بین راهی داشته باشند . این افراد برای سفر می توانند با اتوبوس به ایروان و یا باکو سفر نموده و بعد از چند روز گردش ، راهی تفلیس گردند .

سفر به تفلیس با خودرو شخصی :

سفر با خودرو شخصی غالبا هیجان انگیز و جالب است چرا که در طول راستا می توان از زیبائی های طبیعی و جاذبه های شهرهای بین راه دیدن کرد . توجه کنید که برای این نوع سفر باید گواهینامه و پلاک بین المللی داشته باشید و 25000 تومان به عنوان عوارض خروج از کشور پرداخت نمایید . چندین مرز برای خروج از کشور و ورود به گرجستان وجود دارد . برای آگاهی از این مرزها پست بهترین راه سفر به گرجستان را مطالعه کنید .

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: لذت سفر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38499

به "راهنمای سفر به تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید