رسوایی رهبر حزب آزادی اتریش و احتمال سرانجام ائتلاف دولتی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش دو رسانه آلمانی هاینس کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم اتریش به یک نفر وعده داده است که در قبال یاری به پیروزی حزب او در انتخابات، قراردادهای کلان دولتی دریافت می نماید. اپوزیسیون خواستار انتخابات زودرس شد.

رسوایی رهبر حزب آزادی اتریش و احتمال سرانجام ائتلاف دولتی

به گزارش دویچه وله، روز شنبه، 28 اردیبهشت (18 مه) هفته نامه اشپیگل و روزنامه زود دویتچه از ویدئویی گزارش دادند که در آن، مذاکره هاینس کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم اتریش و رهبر حزب راست افراطی آزادی این کشور، با زنی که خود را متعلق به یک خانواده ثروتمند روس جا زده ظبط شده است.

دو نشریه آلمانی احتمال می دهند که کسی یا کسانی برای رهبران حزب آزادی که مدعی دفاع از اخلاقیات و ارزش های سنتی اتریش است تله گذاشته اند.

در این ملاقات سری که در ژوئیه 2017، چند ماه پیش از انتخابات مجلسی اتریش، در جزیره ابیزا اجرا شده، یوهان گودنوس، رئیس فراکسیون حزب آزادی در مجلس نیز حضور داشته است.

حزب اپوزیسیون سوسیال دموکرات اتریش از این واقعه به عنوان بزرگ ترین رسوایی در تاریخ معاصر این کشورنام برد.

حزب لیبرال نئوز خواستار انحلال دولت ائتلافی و برگزاری انتخابات زودرس شد.

صدراعظم اتریش قرار است تا شامگاه شنبه در این باره موضع گیری کند.

  • سناریوی پیروزی حزب آزادی

بر اساس گزارش اشپیگل و زود دویتچه زن به اصطلاح روس به اشتراخه گفته است که میخواهد 250 میلیون یورو در اتریش سرمایه گذاری کند و بارها تاکید نموده است که این پول می تواند سیاه باشد.

اشتراخه به غیرقانونی بودن پول توجه نشان نداده بلکه از طرف مذاکره اش تقاضای یاری اقتصادی نموده و در این راستا گفته است، کسانی هستند که بین 500 هزار تا یک میلیون و 500 هزار یورو از راه غیرقانونی به حزب آزادی یاری اقتصادی می نمایند؛ به این شکل که پول را به حساب یک انجمن غیرانتفاعی می ریزند.

علاوه بر این او از زن به اصطلاح روس خواسته است، روزنامه اتریشی دی کرونن را بخرد و در آن برای حزب آزادی طوری تبلیغ کند که این حزب بتواند پیروز انتخابات گردد. او به طرف مذاکره وعده داده است که در مقابل می تواند در اتریش به شکل کلان سرمایه گذاری کند.

از جمله وعده های رهبر حزب آزادی اتریش به تاسیس یک شرکت کلان ساختمان سازی برای رقابت با شرکت ساختمان سازی اتریشی استرابگ اشاره شده است.

کارشناسان سیاسی معتقدند که با این رسوایی، از محبوبیت حزب آزادی اتریش کاسته می گردد و این حزب در انتخابات مجلس اروپا که قرار است روز 26 مه برگزار گردد، آرای زیادی را از دست خواهد داد.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24262

به "رسوایی رهبر حزب آزادی اتریش و احتمال سرانجام ائتلاف دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی رهبر حزب آزادی اتریش و احتمال سرانجام ائتلاف دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید