رفیعی: علت اتفاقات تلخ فوتبال ایران استثنا قائل شدن در اجرای قانون بازنشستگی است، به جایگاه خدمت تکیه زده و فوتبال مان را رسوای جهان می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، غلامرضا رفیعی، حقوقدان ورزشی به اشاره به اتفاقات تلخ دیدار فینال جام حذفی می گوید که وقتی در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان استثنا قائل می شوند، باید هم منتظر اتفاقات تلخ باشیم.

رفیعی: علت اتفاقات تلخ فوتبال ایران استثنا قائل شدن در اجرای قانون بازنشستگی است، به جایگاه خدمت تکیه زده و فوتبال مان را رسوای جهان می نمایند

غلامرضا رفیعی، حقوقدان ورزشی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص اتفاقات زشتی که در فینال جام حذفی رخ داد و دیدار داماش گیلانیان - پرسپولیس را تحت الشعاع قرار داد، گفت: آن چیزی که دیشب رقم خورد، باعث شرمساری جامعه ورزش ایران شد. در جهانیی که ارتباطات سریع رقم می خورد و داده ها به صورت الکترونیک منتقل می شوند، ناخوشایندترین و زشت ترین اتفاقات فوتبال کشور را در تلویزیون دیدیم و این اتفاقات زشت را به جهان نیز نشان دادیم. آن هم درست یک شب پس از برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا که باعث افتخار مسئولان برگزاری آن مسابقه بود و ما با برگزاری فینال جام حذفی، آبروریزی کردیم.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در یک ماه اخیر در استادیوم های کشور اتفاق افتاده است، گفت: اتفاقاتی که در یک ماه گذشته در فوتبال ما رخ داد، قصه را غم انگیزتر می نماید، وقتی که اتفاقات به صورت زنجیره ای در تبریز، تهران، اصفهان و دیشب در اهواز رخ داد. تلخی ماجرا اینجاست که ما در فوتبال مان به جای علت ها دنبال معلول می رویم. سعید فتاحی و عبدالکاظم طالقانی و رئیس سازمان لیگ، مدیران یک سیستم مدیریتی هستند که چندسالی است در فدراسیون فوتبال و خیابان سئول به جایگاه شان تکیه داده اند. این اشکالات فراتر از یک اتفاق نامیمون در اهواز، اصفهان و تهران است. اینها همه به نقاط ضعف حقوقی و قانون مملکتی ما بر می گردد که بخشی از آن اساسنامه ضعیف، فشل و ناتوان فدراسیون فوتبال است که حتی نباید چنین اساسنامه ای را در موزه و تاریخ فوتبال کشورمان نگه داریم.

این حقوقدان ورزشی اعلام کرد: ما اکنون در سیستمی از ورزش مملکت هستیم که یک روی سکه وزیر ورزش و جوانان واقع شده است که احکام مدیران دو باشگاه دولتی را صادر می نماید و رئیس مجامع این باشگاه هاست و از طرفی رئیس مجمع فدراسیون فوتبال ممکلت است. همین وزیر هم از طرفی پشت تلفن دستور می دهد که این بازی باید برگزار گردد. یک روی سکه هم جوابگو نبودن آنهایی است که به جایگاه خدمت تکیه زده و می گویند ما شیفته خدمت هستیم و اگر ما نباشیم، فوتبال مملکت هیچ چیز نیست و ما اگر نباشیم، ورزش مملکت تعطیل می گردد. یک عده هم قدرتمندانی هستند که نامرئی بوده و پشت پرده اصرار دارند این افراد در فوتبال باشند. اکنون شرایطی اتفاق افتاده که انگار قحط الرجال است.

رفیعی با اشاره به شرایط موجود فوتبال کشورمان توضیح داد: در چنین شرایطی، اگر فرایند چگونگی برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، چگونگی دعوت از اعضای مجمع و دستور کار مجمع معین نباشد و اصلاً رئیس مجمع که وزیر محترم است به آداب و آیین کار مجمع آشنا نباشد، وضعیت همین است. وزیر ورزش به جای اینکه پشت تلفن بگوید این بازی را برگزار کنید یا برگزار نکنید، وظیفه خودش را به عنوان رئیس مجمع فوتبال درست انجام دهد. اینکه ببینند قوانین فوتبال جهان چگونه است و چرا در اسپانیا، فینال بین لیورپول و تاتنهام بدون کوچک ترین مسئله ای برگزار می گردد، اما در تک تک مسابقات ما این اتفاقات ناخوشایند رخ می دهد.

وی با بیان اینکه راه چاره پشت سر گذاشتن اتفاقات تلخ فوتبال ایران تنها کنار گذاشتن سعید فتاحی نیست، گفت: کنار گذاشتن سعید فتاحی، معلول است و نباید با به میان آوردن نام او، بهاروند یا طالقانی، به مردم سیگنال اشتباه داده گردد. علت اصلی آن است که قانون بازنشستگی در خصوص همه اجرا شد، اما در خصوص بعضی استثنا قائل می شوند. علت اصلی این است که فوتبال از نوک انگشت پا تا موی سر، دولتی است، اما این ترس را به جان فوتبال می اندازند که اگر قانون در خصوص ما اجرا گردد، تعلیق و محروم می شویم. با این روند، نه تنها وضعیت درست نمی گردد، بلکه اوضاع از اینی که هست بدتر خواهد شد. تا کسانی که به هر نحوی دل شان می خواهند رفتار می نمایند و جوابگو هم نیستند، شفافیتی هم وجود ندارد که این افراد با این وضعیت به کار خود ادامه می دهند و باید منتظر وقایع بدتر از این هم باشیم. باید منتظر این باشیم که بازهم فوتبال مان را این گونه رسوای جهان کنیم.

این حقوقدان ورزشی یادآور شد: قوانین و مقررات فوتبال جهان در فوتبال ایران تومانی چند؟ قوانین در فوتبال ما مثقالی چند است؟ جهان بر اساس عقل جمعی در خصوص یک ورزش جهانی به پیشرفت رسیده است. از کفش بازیکن و بازوبند کاپیتانی تا چمن استادیوم و نورافکن، قانون وجود دارد و اینها با عقل جمعی کنگره های جهانی و سالیانه فیفا به این قوانین رسیده است. نمایندگان ما هم به این قوانین رأی داده اند، اما رأی آنها فقط برای فیفا و AFC بوده است، نه برای فوتبال خودمان. داستان این است که خانه شما الحمدالله و خانه ما استغفرالله!

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26242

به "رفیعی: علت اتفاقات تلخ فوتبال ایران استثنا قائل شدن در اجرای قانون بازنشستگی است، به جایگاه خدمت تکیه زده و فوتبال مان را رسوای جهان می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفیعی: علت اتفاقات تلخ فوتبال ایران استثنا قائل شدن در اجرای قانون بازنشستگی است، به جایگاه خدمت تکیه زده و فوتبال مان را رسوای جهان می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید