ساخت دستگاههای پیشرفته در حوزه نوروفوتونیک توسط محققان کشور

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر حمید لطیفی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و عضو گروه پیشران نوروفوتونیک این دانشگاه گفت: برای تصویر برداری از مغز و انجام مطالعات دقیق تر نسبت به عملکرد این بخش حیاتی بدن ، طراحی و ساخت دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته درحوزه نوروفوتونیک توسط متخصصان و محققان در پژوهشکده لیزر و پلاسما با همکاری مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درحال انجام است.

ساخت دستگاههای پیشرفته در حوزه نوروفوتونیک توسط محققان کشور

وی با بیان اینکه تجهیزات و سیستم های طراحی شده در اجرای این طرح ها تاکنون با 70 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله صنعتی سازی واقع شده است، گفت: این تجهیزات در امر کنترل سیستم های عصبی، مطالعات رفتاری، تحریک نوری در حوزه های علوم اعصاب پایه دارای کاربرد تحقیقاتی است .

مدیر گروه پیشران نوروفوتونیک اضافه نمود: مطالعات طراحی و ساخت این تجهیزات با مشارکت تیم های تحقیقاتی مرکب از اساتید، محققان ، پژوهشگران و متخصصان حوزه های مختلف از سه سال قبل شروع شده و درحال حاضر در مراحل پایانی واقع شده است.

وی اضافه نمود: محققان این گروه در دانشگاه شهید بهشتی در یک کوشش علمی همچنین پیروز شدند با حمایت های این ستاد، دستگاه های پیشرفته تصویربرداری نوری از مغز را طراحی و فراوری نمایند که گامی بسیار ارزنده درجهت افزایش توان علمی و تصویر برداری نوری از مغز با کیفیت بسیار بالا به حساب می آید.

محقق پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: با بومی سازی دانش ساخت تجهیزات و سیستم های مورد احتیاج، محققان و متخصصان قادر خواهند بود با انجام طرح های تحقیقاتی، یافته های علمی خود را به منظور تسهیل امر تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب و اختلالات عصبی به اشتراک بگذارند و به توانمند سازی بیماران یاری نمایند.

وی همچنین گفت: 8 طرح پژوهشی طراحی و ساخت تجهیزات و سیستم ها در حوزه نوروفوتونیک در دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام است.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60423

به "ساخت دستگاههای پیشرفته در حوزه نوروفوتونیک توسط محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاههای پیشرفته در حوزه نوروفوتونیک توسط محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید