شاهین طبع: هنوز فهرستی از تیم ملی بسکتبال به فیبا اعلام نکردم

به گزارش مجله سرگرمی، مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگاران با یادآوری اینکه طبق تاریخ جدید، اردوی تیم ملی بسکتبال برای آماده سازی حضور در جام جهانی از 25 خردادماه آغاز می شود، گفت: هنوز در مورد اردونشینان و اینکه تمرینات را با حضور چه نفراتی آغاز کنیم به جمع بندی نهایی نرسیده ایم اما احتمالاً با دعوت از 19 - 18 بازیکن وارد اردوی آماده سازی خواهیم شد.

شاهین طبع: هنوز فهرستی از تیم ملی بسکتبال به فیبا اعلام نکردم

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی بسکتبال فرصت زیادی تا زمان آغاز جام جهانی و حضور در این مسابقات ندارد، اعلام کرد: به همین دلیل تمرینات تقریباً به صورت مستمر و بدون وقفه های طولانی پیگیری خواهد شد. تمرینات تیم به صورت هفتگی پیگیری می شود و احتمالاً سرانجام هر هفته استراحت خواهیم داشت. وقت زیادی نداریم، به همین دلیل اصلاً تعطیلی چند روزه تمرینات در برنامه نیست.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد روند موردنظر برای مشخص ترکیب نهایی و دوازده نفره این تیم شرح داد: می توانیم تمام بازیکنان را در اردو حفظ کنیم و در زمانی که باید، ترکیب نهایی را اعلام کنیم. قاعدتاً تا یک هفته پیش از مسابقات برای معرفی دوازه ملی پوش خود فرصت داریم و تا آن زمان می توانیم همه اردونشینان را در تمرینات داشته باشیم اما احتمالاً حذف تدریجی بازیکنان را در برنامه داشته باشیم.

شاهین طبع همچنین در مورد اعلام فهرست اولیه تیم ملی بسکتبال ایران به فدراسیون جهانی بسکتبال گفت: دوازده بازیکن ترکیب اصلی باید از فهرست اولیه انتخاب شوند. البته این فهرست را هم هنوز به فدراسیون جهانی بسکتبال اعلام نکرده ایم. طبق قوانین می توانیم اسامی 24 بازیکن را در قالب فهرست اولیه در اختیار فیبا قرار دهیم. از آنجا که در مورد برخی بازیکنان هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده ایم، این فهرست را مشخص و اعلام نکرده ایم اما فکر می کنم به زودی و در یکی دو هفته آینده انجام شود.

وی همچنین تاکید کرد: برای اعلام فهرست اولیه به فیبا، فهرست اردونشینان و ترکیب نهایی تیم ملی روی هیچ اسم و نامی حساسیت ندارم. اصلاً در مورد اسم ها صحبتی نمی کنم. ملاک هایی داریم و بر اساس آنها انتخاب ها را انجام می دهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال شرح داد: باید تیمی را آماده کنیم که ارائه گر بازی های خوب باشد و نمایشی قابل قبول در مسابقات داشته باشد. هدف این است و بر اساس همین هدف تمام برنامه های خود را پیش می بریم.

شاهین طبع با تاکید بر لزوم همکاری وزارت ورزش اعلام کرد: با توجه به محدودیت های مالی و برخی مسائل که برای اخذ ویزای دیگر کشورها و اعزام به آنها وجود دارد، امیدوارم مسئولان وزارت ورزش همکاری لازم را با مجموعه بسکتبال داشته باشند تا بتوانیم تمام برنامه های پیش بینی شده را اجرا کنیم. ما بر اساس نیازی که برای تیم ملی و آماده سازی این تیم حس کردیم، برنامه ریزی داشته ایم و این اطمینان هم وجود دارد که در صورت اجرای آنها بتوانیم حضوری شایسته در جام جهانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات بسکتبال جام جهانی شهریورماه به میزبانی چین برگزار می شود. 32 برگزارکننده این رقابت ها هستند. تیم ملی بسکتبال که برای سومین بار صاحب سهمیه جهانی شده در گروه سوم با تیم های پورتوریکو، اسپانیا و تونس همگروه است.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26504

به "شاهین طبع: هنوز فهرستی از تیم ملی بسکتبال به فیبا اعلام نکردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین طبع: هنوز فهرستی از تیم ملی بسکتبال به فیبا اعلام نکردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید