طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده

به گزارش مجله سرگرمی، آماده کردن سرکه انگور خانگی، نه سخت است و نه هزینه زیادی دارد. اما اگر از فوت و فن ها و ریزه کاری های تهیه سرکه باخبر نباشید، ممکن است حاصل کارتان بوی ترشیدگی بگیرد، کپک بزند یا اصلا به سرکه هیچ شباهتی پیدا نکند. نگران نباشید! کار را تنها با یک کیلو انگور آغاز کنید و به خودتان فرصت آزمون و خطا بدهید. اگر نظر ما را بخواهید، می گوییم با یاری طرز تهیه سرکه انگور که در ادامه آورده ایم، اولین سرکه انگور خانگی تان هم طعم و رنگی شبیه به سرکه سرآشپزهای حرفه ای پیدا خواهد نمود.

طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده
  • مواد لازم برای تهیه سرکه انگور

انگور (از هر نوع) یک کیلو

آب سه لیتر

نخود یک قاشق غذاخوری

بلغور گندم یک قاشق غذاخوری

نمک سه قاشق چای خوری

  • طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی

مرحله اول

انواع سرکه، از بالزامیک گرفته تا سرکه انگور، سیب یا انار، فواید زیادی را به بدنتان می رسانند و با یاریشان می توانید غذاهای خوشمزه و متفاوتی را هم آماده کنید. برای تهیه سرکه انگور، ابتدا انگور ها را خوب بشویید و صبر کنید خشک شوند. سپس آنها را در یک دبه بزرگ بریزید. آب را به انگورها اضافه کنید تا روی انگورها را بپوشاند.

نخود و بلغور را به آنها اضافه کنید. سپس روی دبه یک پارچه تنظیف بکشید و برای 20 روز در فضایی تاریک با دمای حدود 25 درجه سانتی گراد قرار دهید. اگر دمایی که دبه را در آن قرار می دهید بالاتر باشد، انگورها کپک خواهند زد و اگر پایین تر باشد هم عمل تخمیر انجام نخواهد شد.

مرحله دوم

در روزهای اول، انگورها را هر روز زیر و رو کنید و بعد از گذشته چند روز، هر هفته دوبار آنها را زیر و رو کنید.

بعد از گذشت 20 روز، انگورها را تخلیه نموده و مایع را به ظرف کوچکتری منتقل کنید. تفاله های انگور را در یک پارچه نخی تمیز بریزی و با دست خوب فشار دهید تا آبشان گرفته گردد. این آب را به مایع قبلی اضافه کنید. نمک را اضافه کنید و هم بزنید.

در ظرف را بگذارید اما آنها را محکم نبندید تا امکان رد و بدل شدن جریان هوا همچنان وجود داشته باشد. حالا ظرف شیشه ای را برای 30 تا 50 روز در مکان قبلی بگذارید. البته در این روزها دیگر نیازی به هم زدن ظرف ندارید.

مرحله سوم

بعد از گذشت این مدت، مایع را با یاری یک پارچه تنظیف صاف کنید و سپس با قیف در بطری استریل شده بریزید. سرکه انگور را هرگز در ظرف فلزی نگه ندارید. بطری های شیشه ای که درشان به خوبی بسته می گردد، بهترین گزینه برای نگهداری سرکه انگور هستند.

نکات تهیه سرکه انگور خانگی

  • اگر مایل بودید که رنگ سرکه انگورتان کمی شفاف تر گردد، به یک بطری از آن نصف فنجان سرکه سیب خانگی اضافه کنید.
  • برای تهیه سرکه انگور نیازی به استفاده از خمیر مایه یا سرکه مادر ندارید. بلغور و نخودی که در این دستور به سرکه اضافه کردیم، برای انجام تخمیر کافی هستند.
  • در ابتدای کار می توانید انگورها را سالم در دبه بریزید، یا اینکه آنها را کمی له کنید. اما حواستان باشد که از انگورهای ترش و نارس برای این کار استفاده نکنید.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41559

به "طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سرکه انگور شفاف خانگی؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید