طعم بی نظیری که ماندگار می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، ته چین معمولا با مرغ درست می گردد اما درست کردن آن با گوشت هم تنوع است هم لذیذ بودن این غذا را دو برابر می نماید؛ البته اگر گوشتخوار باشید.

طعم بی نظیری که ماندگار می گردد

به گزارش خبرنگاران، طرز تهیه ته چین را در زیر بخوانید.

مواد لازم:

پیاز: یک عدد

روغن: به مقدار لازم

گوشت : 600 گرم

نمک و زردچوبه و فلفل: به مقدار لازم

برنج : 4 پیمانه

تخم مرغ: دو عدد

ماست چکیده : 8 قاشق غذاخوری

کره: 200 گرم

زعفران دم نموده : 4 قاشق غذاخوری

خلال بادام و خلال پسته برای تزیین: به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

1. برای پخت ته چین گوشت درون قابلمه ای مناسب مقداری روغن بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و پیازها را درون روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوشت را به آنها بیفزایید و تفت دهید.

2. بعد از اینکه گوشت تغییر رنگ داد به مخلوط پیاز و گوشت و زردچوبه و فلفل سیاه و آب و زعفران دم نموده را بیفزایید و اجازه دهید تا گوشت به مدت 2 ساعت پخته گردد و در اواخر پخت گوشت به آن نمک اضافه کنید و بعد از پخت گوشت قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

3. در مرحله بعدی فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم گردد. سپس درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد و برنج خیس خورده را درون آب در حال جوش بریزید و بعد از اینکه برنج به مرحله آبکشی رسید آن را درون آبکش بریزید.

4. درون ظرفی دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و ماست و ادویه ها و کره و زعفران دم نموده را به تخم مرغ ها بیفزایید و آنها را هم بزنید سپس برنج را درون مخلوط تخم مرغ ها بریزید و آن را هم بزنید.

5. در مرحله آخر مقداری روغن درون ظرف مخصوص فر بریزید و نصف مایه ته چین را درون ظرف بریزید و گوشت را به صورت لایه ای و منظم روی سطح برنج بچینید و باقی مانده مایه ته چین را روی گوشت ها بریزید سپس ظرف حاوی ته چین را به مدت 60 دقیقه درون فر قرار دهید و بعد از اینکه ته چین به صورت کامل پخته شد آن را از درون فر بیرون آورید و در ظرف مورد نظر خود برگردانید و این غذای ایرانی خوش طعم را با خلال پسته و خلال بادام و خلال پوست پرتقال به زیبایی و زرشک تزیین کنید.

منبع: ایرنازندگی

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109307

به "طعم بی نظیری که ماندگار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعم بی نظیری که ماندگار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید