علائم بیرون زدگی دیسک کمر

به گزارش مجله سرگرمی، جام جم/ بسیاری از ما کمردرد را در دوره ای از زندگی مان تجربه نموده ایم. چه علائمی نشان دهنده بیرون زدگی دیسک کمر می تواند باشد؟ شایع ترین علامت بیرون زدگی دیسک کمر احساس درد و خشکی در قسمت تحتانی کمر است که این درد عمدتا با خم شدن به سمت جلو بیشتر می گردد.

علائم بیرون زدگی دیسک کمر

کمردردهایی که در چرخش یا خم شدن به سمت عقب افزایش می یابند معمولا مربوط به التهاب مفاصل بین مهره ای کمر هستند. احساس درد در ناحیه باسن و ران، ساق پا و انگشتان همراه با سوزش، گرم شدن، احساس سردی یا بی حسی می تواند به فتق دیسک کمر و فشار روی عصب سیاتیک مربوط باشد.ضعف قدرت حرکتی در اندام تحتانی در بیماران مبتلا به فتق دیسک نشان دهنده فشار شدید روی عصب و احتمالا احتیاج به انجام مداخله جراحی است.

در برخی از موارد بیرون زدگی دیسک می تواند علائم واضحی نداشته باشد و بیمار فقط با مختصر درد یا اسپاسم ناحیه کمر به کلینیک مراجعه کند. در این بیماران معاینه دقیق و ام آرآی می تواند به تشخیص قطعی دیسک کمر یاری کند.نکته مهم در بیمارانی که دچار بیرون زدگی یا پارگی دیسک کمر می شوند، تشخیص سریع و انجام اقدامات درمانی در اولین فرصت است.

با توجه به این که راهکارهای متعددی برای درمان بیرون زدگی یا فتق دیسک وجود دارد و جراحی فقط در تعداد محدودی از بیماران لازم است، تشخیص به موقع امکان انجام راهکارهای غیرجراحی را برای درمان محتمل می سازد.

در کلینیک درد درمان بیماران مبتلا به دیسک کمر با روش های ساده مانند درمان دارویی، آب درمانی و فیزیوتراپی آغاز می گردد.بیمارانی که به روش های ساده پاسخ نمی دهند در کلینیک های درد تحت انجام عمل های جراحی بسته به صورت سرپایی قرار می گیرند که با لیزر یا اُزن انجام می گردد.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91716

به "علائم بیرون زدگی دیسک کمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم بیرون زدگی دیسک کمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید