عمران زاده: الحاجی گرو باید شاگرد بنا می شد ، شفر بار فنی نداشت

به گزارش مجله سرگرمی، انتقاد از تصمیم های وینفرد شفر را حالا بیش از هر زمان دیگری در صحبت های بازیکنان سابق استقلال می بینیم. انگار همه شمشیر را برای سرمربی سابق استقلال از رو بسته اند.

عمران زاده: الحاجی گرو باید شاگرد بنا می شد ، شفر بار فنی نداشت

حنیف عمران زاده، بازیکن سابق استقلال که به تازگی مربیگری در تیم جوانان استقلال را هم پذیرفته اطلاعاتی از قرارداد شفر به ما می دهد که تا کنون جایی به آن اشاره نشده است. عمران زاده از شروطی که شفر در قراردادش با استقلال گنجانده بود، پرده برمی دارد تا زوایای تازه ای از رفتارهای سرمربی آلمانی با تصمیم گیران باشگاه استقلال آشکار گردد. حنیف در عین حال امیدوار است که در استخدام سرمربی جدید مدیران استقلال سفت و سخت تر عمل نمایند تا اتفاقاتی که در زمان مربیگری شفر رخ داد تکرار نگردد. حنیف حتی به جذب گرو ونویمایر هم اشاره می نماید و حضور این بازیکنان در استقلال را مسئله ای بود دار و عجیب می داند. عمران زاده رک و بی پرده به سوال ها پاسخ داده است.

***

بازگشت تو به زمین چمن خیلی زود رخ داد. فکر می کنم در کمتر از 2 سال بعد از انتها دوران بازیگری مربی شدی.

دوست داشتم در کمترین زمان ممکن وارد کار شوم. اصلا اهل خانه نشینی نیسیتم. کلا آدم پر جنب و جوشی هستم و درجا زدن را نمی پسندم. برای همین وقتی محمد آقا(منظورش محمد نوازی است) با من تماس گرفت و گفت بیا در تیم جوانان استقلال کار کنیم بدون هیچ تعارفی قبول کردم.

خیلی از بازیکنان قدیمی استقلال اما مربیگری در تیم های پایه را نمی پذیرند و دوست دارند در تیم های بزرگسالان کار نمایند.

چند وقت پیش در کلاس مربیگری بودم که آقای سنجری مدرس آن کلاس بود. سنجری در کلاس مربیگری به ما توصیه کرد که مربیگری را از تیم های پایه آغاز کنیم. من هم همین کار را کردم و الان خوشحالم که کار مربیگری ام از تیم پایه آغاز شده است. اینکه در استقلال هستم هم علاقه من را به فعالیت بیشتر می نماید. به هر حال استقلال تیم بزرگی است و جایی بهتر از این جا سراغ ندارم. برای همین وقتی به من پیشنهاد شد سریع قبول کردم وبه خودم گفتم کجا بهتر از استقلال. ضمن اینکه حضور محمد نوازی که خیلی داش مشتی هم هست انگیزه من را برای ورود به کادر فنی جوانان بیشتر کرد. امیدوارم بتوانم به بچه ها خدمت کنم و مربی مفیدی برای استقلال باشم. من آمده ام که کار کنم و می خواهم هم خودم یاد بگیرم و هم هر چه یاد گرفته ام را به بچه ها یاد بدهم.

با فرهاد هم رابطه خیلی نزدیکی داری، چرا به تیم بزرگ ها نرفتی؟

بله، واقعیت این است که من رابطه خیلی خوبی با آقا فرهاد دارم و این را همه می دانند اما به همان دلایلی که گفتم دوست داشتم از این جا آغاز کنم و تجربه مربیگری در تیم های پایه را پشت سر بگذارم.

با سر مربیگری فرهاد در استقلال فصل نوزدهم موافقی؟

اولا که بگویم آقا فرهاد خودش نمی خواهد سرمربی باشد. من با او حرف زدم و می دانم توی سرش چه می گذرد. فرهاد می خواهد یاری یک سرمربی خارجی خوب باشد اما به نظر من اگر خودش هم بخواهد سرمربی باشد می تواند. الان دیگر دور، دور جوان تر ها است. شما نگاه کنید ببینید در سال های اخیر بازیکنان قدیمی استقلال چه پیشرفت هایی در مربیگری نموده اند. پاشازاده، فکری، سامره، نکونام و خیلی های دیگر در مربیگری پیروز بوده اند و باید دور را به این نسل داد.

اما از درون باشگاه استقلال خبرهایی درباره مربیگری امیرقلعه نویی هم شنیده می گردد.

من کاری به نام ها ندارم و نمی خواهم درباره شخص خاصی حرف بزنم اما استقلال باید یک سرمربی خارجی خوب استخدام کند و فرهاد را هم به عنوان مربی کنارش قرار دهد. این نظر من است اما ممکن است دیگران نظر متفاوتی داشته باشند.

مجیدی اما در دو بازی(بدون احتساب بازی با صنعت نفت) یک مساوی و یک برد داشت. آیا این بازی ها می تواند ملاک سنجش عیار او باشد.

به نظر من نه. اصلا نباید این بازی ها را ملاک قرار دهیم. مگر تیم را فرهاد بسته؟ فرهاد با تیمی که فقط بلد بود سانتر کند وکاشته بزند چه کاری می توانست انجام دهد؟

یعنی تیمی که شفر ساخته بود به جز این موارد که اشاره کردی، کار دیگری بلد نبود و بار فنی نداشت؟

این تیم هیچ بار فنی نداشت. شفر کلا مربی درجه یکی نبود. همان سال اول هم که نتیجه گرفت به خاطر انگیزه بازیکنان بود. من یک چیز را صادقانه به شما بگویم. خودم بازیکن بودم و فضا را می شناسم. وقتی سرمربی یک تیم عوض می گردد بازیکنان دو برابر کوشش می نمایند تا دیده شوند. استقلال هم بعد از برکناری منصوریان به شفر رسیده بود و خیلی از بازیکنان برای اینکه از ترکیب اصلی دور نیفتند، چند برابر کوشش می کردند تا نیمکت نشین نشوند. این شد که استقلال نتیجه گرفت. البته موارد دیگری هم بود.

چه مواردی؟

ببینید آن تیم را منصوریان بسته بود و به هر دلیل نتیجه نگرفت اما در نیم فصل، 2 بازیکن خوب به آن تیم اضافه شد که اگر از ابتدای فصل در تیم منصوریان هم بودند استقلال همان نتایجی که در زمان شفر گرفت را به دست می آورد. تیام بازیکن خوبی بود و جبارف هم خیلی با تجربه عمل می کرد. بعد ها که این 2 بازیکن رفتند دیدید که چه بر سر استقلال آمد. شفر حتی در خرید بازیکنان خارجی هم بد عمل می کرد و شما دیدید که نتیجه جذب گرو و نویمایر چه شد.

به نکته مهمی اشاره کردی. گرو و نویمایر هزینه سنگینی روی دوش استقلال گذاشتند واساسا از شفر خیلی بعید بود که چنین بازیکنان را تایید کند.

مشکل من هم با شفر این است که چرا آن بازیکنان را تایید کرد و اصلا استقلال چرا باید به چنین بازیکنان بی کیفیتی پول می داد؟! نویمایرکه با تایید شفر به تیم ملحق شد، نزدیک به 300 هزار دلار پول گرفت اما بعد که از استقلال رفت و به تیم دیگری ملحق شد به او 30 هزار دلار دستمزد دادند! این نشان می دهد که در جذب آن بازیکنان مسائل دیگری دخیل بوده. نه فقط نویمایر بلکه باید به جذب الحاجی گرو هم شک کرد. الحاجی گرو الان هم بدون تیم است و من نمی دانم چرا به استقلال آمد. گرو مثل کشتی گیر ها بود و اصلا فوتبالیست نبود. به نظر من باید او را به محمد بنا می دادند تا فنون کشتی فرنگی را آموزش ببیند.

اما شفر خیلی پشت گرو ونویمایر بود و مدام به آن ها بازی می داد و حتی بازیکنان شایسته را روی نیمکت می نشاند تا خارجی هایی که خودش آورده بود را بازی بدهد.

متاسفانه شفر هر کاری خواست کرد. او حتی در قراردادش شرط نموده بود که نه هیات مدیره و نه کمیته فنی نمی تواند در کارم دخالت کند!

درحالی که باشگاه استقلال کمیته فنی هم تشکیل داده بود. این ها تناقض است. چرا به شفر چنین اختیاراتی داده شد؟!

بله و شما دیدید که کمیته فنی بعد از مدتی کلا از بین رفت چون شفر اجازه نمی داد آن ها نظر بدهند. شفر کاری کرد که کمیته فنی استقلال منحل گردد در حالی که اگر در یک باشگاه تعامل وجود داشته باشد و یک کمیته ای مثل کمیته فنی باشد کارها بهتر جلو می رود. شفر پیش خودش می گفت کمیته فنی کشک است و هرکاری خواست کرد و آخرش هم رفت. شفر حتی در جلساتی که کمیته فنی برپا می کرد شرکت نمی کرد تا خودش را تحمیل کند. این رفتارها در شان باشگاه استقلال نبود.

این قرارداد و شروط عجیبش زمانی بسته شد که توفیقی و افتخاری مدیریت قراردادهای استقلال را به عهده داشتند.

یادم هست که در آبادان و قبل از فینال جام حذفی چه نمایشی به پا کردند و آن قرارداد را نوشتند. قراردادی که همه اش به نفع شفر بود نه باشگاه استقلال. به هر حال تصمیم گیران سابق استقلال مقصرند و خودشان باید درباره اینکه چرا با شفر این قرارداد را منعقد کردند، جوابگو باشند.

حالا که صحبت از استخدام مربی خارجی است و تو هم همین رویه را توصیه می کنی محتمل است که دوباره همان وقایع تکرار گردد.

به هر حال مدیران تصمیم گیرنده هستند و ما نمی دانیم در جلسات آن ها چه می گذرد اما امیدوارم قراردادی که منعقد می گردد سفت و محکم باشد و همه جوانب آن در نظر گرفته گردد. باید منافع باشگاه استقلال را در نظر بگیریم. این از همه چیز مهم تر است.

صحبت از استخدام سرمربی الشحانیه است.

بله، من هم شنیدم و فکر می کنم جدی باشد. به هر حال امیدوارم هرچه خیر است همان بگردد واستقلال بیش از این لطمه نخورد. امیدوارم اگر استقلال واقعا این مربی را می خواهد بدون اینکه دلال ها بازارگرمی نمایند، زودتر به توافق برسند و سرمربی جدید کارش را در استقلال آغاز کند.

10-1

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23100

به "عمران زاده: الحاجی گرو باید شاگرد بنا می شد ، شفر بار فنی نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران زاده: الحاجی گرو باید شاگرد بنا می شد ، شفر بار فنی نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید