عنبران با اشتغال 4هزار نفر، قطب فراوری گلیم در اردبیل

به گزارش مجله سرگرمی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین گفت: شهر عنبران واقع در این شهرستان با اشتغال 4هزار نفری، قطب فراوری گلیم در اردبیل است.

عنبران با اشتغال 4هزار نفر، قطب فراوری گلیم در اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، منوچهر نورزاده مسئول نمایندگی میراث فرهنگی نمین، امروز یکشنبه 11 شهریور با اعلام این خبر توضیح داد: اغلب فراورینمایندگان بانوان شهر عنبران هستند و می توان به جرئت گفت اقتصاد این شهر در تارو پود گلیم تنیده است.

او اضافه نمود: در مقایسه با جمعیت شهر عنبران تعداد شاغلان فراوری گلیم قابل توجه و کم نظیر در سطح کشور است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین ادامه داد: اغلب فراوری نمایندگان به صورت غیر متمرکز و در منازل مسکونی نسبت به فراوری اقدام می نمایند.

نورزاده اضافه نمود: 12 پروانه فراوری تعاونی و سه پروانه فراوری کارگاهی در این شهر صادر گردیده و مابقی فراوری نمایندگان فعالیت انفرادی دارند.

او با تاکید به اینکه بیشترین میزان فراوری گلیم استان اردبیل در این شهر است، ادامه داد: در نمایشگاه های مختلف فراوریات به نمایش درآمده و یا به فروش می رسد.

به گفته مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین گلیم عنبران یکی از فراوریات کیفی صنایع دستی استان اردبیل است که توانسته نشان ملی جغرافیایی را از آن خود سازد.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2312

به "عنبران با اشتغال 4هزار نفر، قطب فراوری گلیم در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنبران با اشتغال 4هزار نفر، قطب فراوری گلیم در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید