فریز کردن پیاز داغ و سیرداغ - خوب یا بد؟

به گزارش مجله سرگرمی، این روزها خیلی از خانم های خانه دار یا شاغل، اقدام به سرخ کردن پیاز یا حتی سیر در حجم زیاد و نگهداری آن در فریزر می نمایند تا مجبور نباشند هر روز برای تهیه غذاهای مختلف پیازداغ و سیرداغ درست نمایند.

فریز کردن پیاز داغ و سیرداغ - خوب یا بد؟

هر فرآیندی روی مواد غذایی و خوراکی تازه انجام گردد، باعث می گردد میزان مواد مغذی موجود در آن کاهش یابد. هر چقدر این فرآیند بیشتر و شدیدتر باشد، افت ارزش تغذیه ای آن خوراکی خاص بیشتر خواهد بود.

این موضوع در خصوص سیر و پیاز هم صدق می نماید؛ وقتی یک بار سیر یا پیاز خام و تازه سرخ گردد، بخش مهمی از مواد مغذی، ویتامین ها و املاح آن از بین می رود و وقتی که پیازداغ و سیرداغ برای مدت طولانی فریز شوند و پس از مدتی برای مصرف دوباره، از حالت یخی خارج شوند، بخش دیگری از مواد مغذی موجود در آنها از بین می رود.

پیازداغ ها و سیرداغ هایی که برای استفاده ماهانه فریز می شوند، فقط کمی از عطر پیاز و سیر را در خود نگه می دارند و موادمغذی آنها نسبت به پیاز و سیر تازه یا حتی آنهایی که تازه به تازه سرخ و مصرف می شوند، به شدت پایین می آید. ضمن اینکه عطر و طعم این محصولات یخی هم با انواع تازه شان تفاوت چشمگیری دارد.

اگر سیر و پیازی که قرار است سرخ و فریز شوند، سالم باشند و با روش صحیحی سرخ و فریز شوند، هیچ ماده سمی و مضری در آنها آزاد نخواهد شد اما مصرف چنین محصولاتی دیگر ارزش تغذیه ای خاصی برای بدن نخواهد داشت.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: هفت گنج
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86097

به "فریز کردن پیاز داغ و سیرداغ - خوب یا بد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریز کردن پیاز داغ و سیرداغ - خوب یا بد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید