فعال بودن اساتید در پروژه های صنعتی به ماهیت رشته های دانشگاهی بستگی دارد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: بعضی از اساتید به دلیل ماهیت رشته دانشگاهی که تدریس می نمایند ارتباط چندانی با صنایع ندارند و نمی توان آن ها را لزوما عضو هیئت علمی خاموش دانست.

فعال بودن اساتید در پروژه های صنعتی به ماهیت رشته های دانشگاهی بستگی دارد

فتح اللهی معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره اعضای هیئت علمی خاموش این دانشگاه بیان نمود: با توجه به ماهیت رشته های دانشگاهی فعال بودن اساتید آن رشته ها در صنعت کم و بیش است به عنوان مثال اساتید رشته های علوم پایه همچون ریاضیات معمولا با پروژه های ارتباط با صنعت کاری ندارند اما در مقابل اساتید دانشکده های فنی و مهندسی همیشه مشغول کار روی موضوعات صنعتی هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه نمی توان اینگونه برخی اساتید را بعنوان هیئت علمی خاموش محسوب کرد، ادامه داد: برخی از وزارتخانه ها همچون وزارت جهاد کشاورزی دارای مراکز تحقیقاتی بسیار است و دراین راستا تمام پروژه های خود را به محققان خودش می سپارد بنابراین انجام پروژه ها را کمتر به دانشکده های کشاورزی می سپارند و نمی توان این موضوع را به فعال نبودن اساتید در صنعت نسبت دهیم.

فتح الهی لازمه فعال شدن تمامی اساتید در انجام پروژه های مرتفع نماینده نیازهای کشور را شکوفا شدن اقتصاد دانست و بیان نمود: به عنوان مثال در صنعت خودروسازی می توان خودروهای نسل جدید با مصرف بهینه و مدرن را روانه بازار کرد و در این راه از دانشگاه ها یاری گرفت اما متاسفانه این صنعت ارتباط نزدیکی با دانشگاه ندارد و به همین دلیل صنعت شکوفایی نیست و خودروهای ایرانی با خودروهای اروپایی و کره ای فاصله زیادی دارند.

وی گفت: صنعت باید متحول گردد و برای همکاری دانشگاه ها را تشویق کند. همکاری صنعت با دانشگاه آنها را رشد می دهد به عنوان نمونه می توان صنعت دفاعی نظامی کشور را مثال زد که ضمن همکاری با دانشگاه های کشور تا به امروز توانسته ماهواره به مدار بفرستد اما متاسفانه برخی دیگر از صنایع برای برطرف مشکلاتشان به دانشگاه ها و جوانان تحصیل نموده کشور مراجعه نمی نمایند.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92575

به "فعال بودن اساتید در پروژه های صنعتی به ماهیت رشته های دانشگاهی بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال بودن اساتید در پروژه های صنعتی به ماهیت رشته های دانشگاهی بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید