محلول ضدعفونی کننده گیاهی با استفاده از زنیان فراوری شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بی بی فاطمه حقیرالسادات، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان فراوری محلول ضد عفونی کننده گفت: اسپری آنتی باکتریال لایفوزوم زنیان یکی از پنج محصول فراوری شده در شرکت است که فرم لیپوزومه اسانس گیاه زنیان است.

محلول ضدعفونی کننده گیاهی با استفاده از زنیان فراوری شد

وی اضافه نمود: فرمولاسیون استفاده شده در فرم لیپوزومی این محصول سبب بهبود و افزایش خواص آنتی باکتریال اسانس گیاه زنیان شده است. نتایج حاصل از تحقیقات حاکی از اثرگذاری بالای این محصول در برابر طیف بسیار وسیعی از باکتری های گرم مثبت و منفی بوده است. بر این اساس ظرفیت فراوری این محصول در این عرصه به فراوری انبوه افزایش یافته است.

حقیرالسادات در خصوص میزان فراوری محلول ضد عفونی کننده در این شرکت نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و احتیاج مردم استان یزد به محلول های ضد عفونی، ظرفیت فراوری را افزایش دادیم. در گذشته حداکثر ظرفیت فراوریی شرکت 100 لیتر بود اما با افزایش ظرفیت فراوری در این ایام، روزهایی بین 500 لیتر تا یک تن نیز فراوری داشتیم به طوری که در مجموع از 28 اسفند تا 8 فروردین توانستیم 10 تن محلول ضد عفونی فراوری کنیم.

وی اضافه نمود: محلول های ضد عفونی شرکت در سه دسته ضد عفونی کننده سطوح، ضد عفونی کننده دست و ضد عفونی کننده سبزیجات و میوه فراوری می گردد که در این مدت حداکثر ظرفیت فراوری یعنی 60 درصد محلول ضد عفونی کننده سطوح و 30 درصد محلول ضد عفونی کننده دست و 10 درصد محلول ضد عفونی کننده سبزیجات فراوری شده است. این محلول ها توسط گیاهان طبیعی که با سرکه درون آن واکنش می دهند در رنگ های مختلف عرضه می شوند.

حقیرالسادات از عرضه رایگان محلول های ضد عفونی کننده شرکت در استان یزد اطلاع داد و گفت: بیش از 6 تن از محلول های فراوری شده به صورت رایگان بین مردم توزیع شده است و باقی فراوری نیز به قیمت تامین مواد اولیه به فروش رسیده است. هدف ما از افزایش ظرفیت فراوری و عرضه رایگان، انجام مسئولیت اجتماعی در یاری به مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگاران، یکی دیگر از محصولات کاربردی این شرکت افشره نگهدارنده سورفکتانتی زنیان است که در این محصول اسانس زنیان درون نانوحامل های سورفکتانتی درون گیری شده و این امکان را فراهم نموده است که آزاد سازی اسانس در گذر زمان با نرخی آهسته و پیوسته همراه باشد. کاربرد این محصول در افزایش ماندگاری میوه ها در فضای باز است؛ به گونه ای که قادر است از فساد میوه ها جلوگیری به عمل آورده و سبب افزایش ماندگاری آنها گردد.

صندوق نوآوری و شکوفایی برای فراوری این محصول از صندوق نوآوری و شکوفایی 400 میلیون تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش دریافت نموده است.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82694

به "محلول ضدعفونی کننده گیاهی با استفاده از زنیان فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محلول ضدعفونی کننده گیاهی با استفاده از زنیان فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید