مقتدایی: سوال از وزیر امور خارجه در صحن منطبق با آئین نامه است ، دستور کار کمیسیون از قبل تعیین بود

به گزارش مجله سرگرمی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اقدام این کمیسیون برای احضار وزیر امور خارجه به صحن علنی کاملا منطبق با آئین نامه داخلی مجلس است و اعضای کمیسیون چاره ای نداشتند که موضوع را به صحن علنی مجلس گزارش نمایند.

مقتدایی: سوال از وزیر امور خارجه در صحن منطبق با آئین نامه است ، دستور کار کمیسیون از قبل تعیین بود

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران درباره ارجاع سوال از وزیر امور خارجه به صحن علنی مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی براساس مقررات خاص خود اداره می گردد از این رو عمل به آئین نامه داخلی مجلس نکته ایست که همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: مطابق آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، زمانی که از وزرا دعوت به عمل می آید تا جوابگوی مجلس باشند می توانند درخواست تجدید وقت نمایند از این رو آقای ظریف از تمام فرصت های خود استفاده نموده بودند در این صورت آئین نامه مجلس دیگر اجازه نمی داد که سوال نمایندگان بیش از این معطل باقی بماند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه در صحن کمیسیون حضور پیدا نکردند از این رو مطابق قانون باید به تمام نمایندگان مجلس و در صحن علنی جوابگو باشند.

مقتدایی توضیح داد: اقدام کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای احضار وزیر امور خارجه به صحن علنی کاملا منطبق با آئین نامه داخلی مجلس است از این رو اعضای کمیسیون هیچ چاره ای غیر از این نداشتند که موضوع را به صحن علنی مجلس گزارش نمایند.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه برنامه روز خود را به صورت مکتوب به کمیسیون اعلام نموده بود، بیان داشت: آئین نامه مجلس به کمیسیون اجازه نمی داد که بیش از این به وزیر فرصت داده گردد. علت این موضوع آن است چون موضوع سوال از وزرا حق نمایندگان است می بایست در فرصت هایی که وزیر در اختیار دارد تعاملات لازم و هماهنگی قبلی را داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه نمود: چون برهم خوردن زمان حضور وزیر در اختیار کمیسیون نبود و اگر چه برنامه هایشان را اعلام نموده بودند، اما دستورکار کمیسیون سوال از وزیر ثبت شده بود از این جهت آئین نامه معین نموده است که مطابق آئین نامه، مجلس چاره ای غیر از ارجاع سوال از کمیسیون به صحن نداشت.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109779

به "مقتدایی: سوال از وزیر امور خارجه در صحن منطبق با آئین نامه است ، دستور کار کمیسیون از قبل تعیین بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدایی: سوال از وزیر امور خارجه در صحن منطبق با آئین نامه است ، دستور کار کمیسیون از قبل تعیین بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید