نخستین نمایشگاه فارس در یک نگاه در شیراز گشایش یافت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه گشایش نمایشگاه فارس در یک نگاه در جمع خبرنگاران گفت: طی سال گذشته 153 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که نسبت به مدت مشابه شرایط مطلوبی داشته است.

نخستین نمایشگاه فارس در یک نگاه در شیراز گشایش یافت

بهمن نامور مطلق ادامه داد: متاسفانه طی سالهای گذشته شرایط صنایع دستی کشور در یک سراشیبی منفی قرار داشت و بیشتر کارگاه ها در حال تعطیلی بود اما امروز با شیب مثبت و رشد دو برابری صنایع دستی در بخش های مختلف روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از کشورهای هدف صنایع دستی ایران کشورهای حوزه خلیج فارس بودند که متاسفانه بنا بر دلایلی این بازار نیز دچار فراز و نشیب شد. طی ماه های آینده بازارهای مثبت و بسیار مطلوب نصیب صنایع دستی کشور می گردد.

معاون صنایع دستی کشور در مورد قاچاق کالا در کشور نیز گفت: در بحث قاچاق کالا بزرگنمایی شده زیرا ما در میان سه کشور برتر فراوری کننده صنایع دستی در جهان هستیم و نیاز به واردات صنایع دستی قاچاق نداریم.

نامور مطلب توضیح داد: در بحث فراوری، بازرگانی، آموزش و حمایت از فراوریکنندگان و هنرمندان طی دو سال گذشته حرکت های مثبتی در کشور انجام شد که به طور یقین در پیشرفت و توسعه صنایع دستی بسیار موثر است.

فارس در یک نگاه از امروز تا پنجشنبه 2 مهرماه با 60 غرفه در ارگ کریم خان شیراز فعال است.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70740

به "نخستین نمایشگاه فارس در یک نگاه در شیراز گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نمایشگاه فارس در یک نگاه در شیراز گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید