همکاری منطقه آزاد ماکو و نخجوان آنالیز شد

به گزارش مجله سرگرمی، باکو - خبرنگاران - نحوه همکاری منطقه آزاد ماکو و جمهوری خودمختار نخجوان در سفر مدیر عامل منطقه آزاد ماکو به نخجوان آنالیز شد.

همکاری منطقه آزاد ماکو و نخجوان آنالیز شد

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگاران به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، در جریان سفر روز چهارشنبه غلامرضا سلیمانی مدیر عامل منطقه آزاد ماکو جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به نخجوان گسترش همکاری های فیمابین آنالیز شد.

سلیمانی و هیات همراه متشکل از مسئولین استان آذربایجان غربی و تجار در ابتدای این سفر که در چارچوب توسعه همکاری های بین المللی و منطقه ای انجام گرفت، با منصور آیرم سرکنسول کشورمان دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت های اجرا شده و ظرفیت های همکاری در ابعاد مالی، فرهنگی و گردشگری با جمهوری خود مختار نخجوان قرار گرفتند.

در دیدار سلیمانی با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان نیز در مورد ظرفیت ها و اشتراکات موجود برای همکاری های دوجانبه بحث و گفتگو شد.

رئیس مجلس عالی نخجوان اشتراکات موجود و همکاری های اجرا شده با جمهوری اسلامی ایران به ویژه دو استان آذربایجان غربی و شرقی را مهم و قابل توجه دانست.

طالب اف با اشاره به دوستی نزدیک خود با مردم و مسئولین ایران، رابطه نخجوان و ایران را فراتر از همسایگی و نزدیکی خانوادگی توصیف کرد و گفت که هیچ فشار خارجی نمی تواند آن را متاثر کند.

سلیمانی نیز در این دیدار با اشاره به سوابق دوستی و نزدیکی مردم استان آذربایجان غربی و نخجوان نقش طالب اف در شکل گیری این رابطه را مهم دانست.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با شرح شرایط توسعه و پیشرفت منطقه آزاد ماکو در همجواری نخجوان، همسایگان را مهمترین اولویت همکاری و توسعه دانست.

وی ظرفیت همکاری های ترانزیتی، فراوریی، گمرکی، فرهنگی و گردشگری میان نخجوان و منطقه آزاد ماکو را تشریح و بر عزم خود برای توسعه همکاری های همه جانبه تاکید نمود.

هیات ایرانی در ادامه این سفر با فامیل سیداف وزیر اقتصاد و مدیران شرکت ها و هلدینگ های فعال در نخجوان دیدار کرد.

سیداف ضمن تشریح آخرین وضعیت مالی نخجوان در مورد اقدامات مشترک اجرا شده با تجار و فراوری نمایندگان ایرانی بحث کرد.

در انتها این دیدار نیز تجار و فعالین مالی دو طرف نظرات خود را در مورد مسائل موجود بر سر راه تجارت دو جانبه و راه های تسهیل مناسبات مطرح کردند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در اولین روز این سفر همچنین از مرکز تجارت نخجوان و تعدادی از موسسات فراوریی در زمینه های مختلف از جمله مواد غذایی، ساختمانی بازدید نموده و با ظرفیت های فراوریی و صنعتی این جمهوری خود مختار آشنا شد.

فرماندار و شهردار پلدشت، روسای گمرک و انتهاه مرز پلدشت، معاونین مالی و فرهنگی منطقه آزاد ماکو و تعدادی از فعالین بخش های خصوصی استان آذربایجان غربی، سلیمانی را در این سفر همراهی می نمایند.

شبد** خاورم ** 337**1379

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13853

به "همکاری منطقه آزاد ماکو و نخجوان آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری منطقه آزاد ماکو و نخجوان آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید