پژوهش ها باید معطوف به حل چالش های پیش روی ورزش و جوانان باشد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عبدالحمید احمدی صبح امروز در نشست هم اندیشی دبیران شورای پژوهشی ادارات کل ورزش و جوانان منطقه سه کشور که در سالن جلسات هتل جهانگردی شهر سنندج برگزار گردید، گفت: اهمیت و ضرورت توجه به پژوهش بسیار تاثیر گذار در روند توسعه یافتگی کشور است.

پژوهش ها باید معطوف به حل چالش های پیش روی ورزش و جوانان باشد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: انجام مطالعات پژوهشی و علمی پشتوانه قوی برای تصمیم گیری های حوزه مدیریتی و اجرایی در کشور است.

وی اضافه کرد: هر تصمیم که مبتنی بر راه چاره های پژوهشی باشد کمترین هزینه و بیشترین بازدهی را خواهد داشت.

احمدی گفت: اگر مطالعات و پژوهش در طرح های عمرانی که در قالب پروژه ها و اماکن ورزشی در کشور آغاز گردیده وجود داشته باشد توانسته خروجی لازم را بگیرد اما در غیر این صورت خسارتی را متوجه کشور نموده است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: اهمیت پژوهش بسیار روشن است اما باید همیشه بر این موضوع تاکید نموده و توجه جدی تری به این مهم گردد.

وی گفت: نظام نامه مطالعات و پژوهش ها در وزارت ورزش وجود دارد که اخیراً اصلاحاتی در روند پژوهش در آن انجام گرفت و شخص اول وزارت نیز اهتمام ویژه ای به این امر دارد.

احمدی گفت: امید است از اعتباراتی که به حوزه پژوهش اختصاص یافته به نحو احسن از آن استفاده گردد.

وی اضافه کرد: پژوهش ها باید معطوف به حل مسائل و چالش های پیش روی حوزه ورزش و جوانان باشد تا نحوه تصمیم گیری مدیران را آسان کند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت ترویج و توسعه ورزش همگانی در کشور، گفت: علی رغم کوشش هایی برای ترویج ورزش همگانی 75 درصد مردم یا همکاری کم یا هیچ مشارکتی در حوزه ورزش همگانی ندارند.

وی اضافه کرد: این مهم یک چالش پیش رو در جامعه ما است و نبود تحرک و ورزش کردن می تواند مشکلات مخاطره انگیزی را در پی داشته باشد.

احمدی گفت: امکان ارائه نسخه واحد برای تمام ایران در مشکلات وجود ندارد و حتما استان ها باید بر اساس احتیاج های منطقه خود مطالعات انجام دهند.

وی در انتها اشاره ای به عدم پژوهش در حوزه ورزش کرد و اضافه کرد: عدم نتیجه برخی از تیم های ورزشی در مسابقات آسیایی که هم اکنون در حال برگزاری است ناشی از عدم مطالعه و پژوهش های لازم در این های ملی است.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1777

به "پژوهش ها باید معطوف به حل چالش های پیش روی ورزش و جوانان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش ها باید معطوف به حل چالش های پیش روی ورزش و جوانان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید