کشتی ایرانی گریس1 آزاد شد، کوشش مذبوحانه آمریکا ناکام ماند

به گزارش مجله سرگرمی، پایگاه خبری جبل الطارق بعدازظهر پنجشنبه از آزادی کشتی ایرانی گریس 1 اطلاع داد.

کشتی ایرانی گریس1 آزاد شد، کوشش مذبوحانه آمریکا ناکام ماند

به گزارش خبرنگاران، دادگاه عالی جبل الطارق رای به آزادی فوری نفتکش ایرانی گریس 1 داد و اجازه داد تا به مقصد خود عزیمت کند.

به همین دلیل ایران تعهدنامه کتبی داده است تا محموله کشتی به سوریه نرود.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این راستا گزارش داد: قاضی دیوان عالی جبل الطارق روز پنجشنبه با بیان اینکه درخواست آمریکا برای توقیف کشتی به دست دادگاه نرسیده، مجوز آزادی کشتی گریس 1 را صادر نموده است.

گفتنی است که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی آمریکا گزارش داد که وزارت دادگستری این کشور با ارسال نامه ای به مقامات جبل طارق، خواهان توقیف و عدم آزادی نفتکش حامل نفت ایران شده است.

نفتکش گریس 1 حامل 2.1 میلیون بشکه نفت که از چهارم ژوئیه سال جاری توسط پلیس جبل الطارق و نیروهای ویژه انگلیس توقیف شد، باعث ایجاد بحران دیپلماتیک بین تهران و لندن شد.

در نوزدهم ژوئیه ، ایران نیز به علت عدم رعایت مقررات بین المللی یک تانکر نفتی انگلیس به نام Stena Imperoاستنا ایمپرو را در تنگه هرمز توقیف کرد.

خبرگزاری فرانسه در نخستین ساعت های روز پنجشنبه بیان کرد که دیوان عالی جبل الطارق قرار است امروز پرونده گریس 1 را از ساعت 10 و 30دقیقه صبح به وقت محلی(08:30 به وقت گرینویچ) آنالیز کند و انتظار می رود امروز حکم را صادر کند. این در حالی است که توقیف نفتکش تا 19 اوت تمدید شده است.

پیشتر، روزنامه انگلیسی سان هم گزارش داد که نفتکش ایرانی گریس 1 که در جبل الطارق توقیف شده است، با توجه به قصد مقام های این منطقه برای تمدید نکردن حکم توقیف این نفتکش، روز پنجشنبه آزاد می گردد.

این روزنامه در تارنمای رسمی خود نوشت که فابیان پیکاردو سروزیر جبل الطارق قصد ندارد دستور توقیف نفتکش گریس 1 را پس از اتمام موعد تمدید کند.

در این ارتباط حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ساعاتی پیش درباره اخبار مربوط به احتمال آزادی کشتی حامل سوخت ایران از طرف جبل الطارق در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برطرف توقیف نفتکش حامل نفت ایران پس از راستا طولانی حقوقی و فنی که طی نموده است، منوط به اعلام تصمیم نهایی مقامات جبل الطارق در دادگاه و تایید آن توسط دادگاهی است که باید امروز تشکیل گردد. به محض اطلاع موثق از تصمیم نهایی، مراتب به اطلاع می رسد.

بعیدی نژاد همچنین در تازه ترین توئیت خود نوشت: آمریکا با تلاشهای مذبوحانه آخرین لحظه خود قصد داشت مانع برطرف توقیف نفتکش گردد که با شکست تحقیرآمیزی در روبرو شد. با تلاشهای روزهای گذشته تمام مقدمات و تمهیدات فنی لازم برای حرکت نفتکش به دریای آزاد نیز تامین شده است و کشتی بزودی منطقه جبل الطارق را ترک خواهد کرد.

جبل الطارق از سال 1713 برای همواره تحت مالکیت بریتانیا قرار گرفته است.

310311

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37842

به "کشتی ایرانی گریس1 آزاد شد، کوشش مذبوحانه آمریکا ناکام ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی ایرانی گریس1 آزاد شد، کوشش مذبوحانه آمریکا ناکام ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید