گیاهان شادی آوری که استرس را از شما دور می کنند

به گزارش مجله سرگرمی، باشگاه خبرنگاران/ محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی درباره مصرف دمنوش های شادی آور اظهار کرد: گیاهان خواص متعددی دارند که بدن را در جهت سلامتی و تندرستی قرار می دهند و به درمان بسکمک از ناخوشی ها و مسائل کمک می کنند. بعضی از این گیاهان می توانند احساس آرامش، آسودگی و خوشی ایجاد کنند.

گیاهان شادی آوری که استرس را از شما دور می کنند

او افزود: اغلب گیاهان دارویی خوش عطر و بو مانند بادرنجبویه، گل گاو زبان و گل محمدی اثرات مفرح و شادی آور دارند که مصرف آنها به میزان تعادل توصیه می شود.

حاجی حیدری با بیان اینکه از دیدگاه طب سنتی ایران سه عضو اصلی در بدن وجود دارد، تاکید کرد: در اصطلاح به این 3 عضو اعضای رئیسه گفته می شود که شامل قلب، کبد و مغز است. حالت روحی و روانی انسان عمدتا مربوط به دو عضو قلب و مغز است، بنابراین مصر گیاهانی که حالت شادی آور دارند، باعث انبساط روح و برطرف کردن ضعف، کسالت و افسردگی در افراد خواهد شد و عملکرد قلب را که منشا حیات و انرژی است، ارتقا می دهد.

او افزود: دمنوش ها هر یک خواص مخصوص خود را دارند که در ترکیب با هم یک نوشیدنی آرامبخش و شادی آور برایتان خواهد بود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: داروهای شادی آور در طب سنتی مانند بادرنجبویه، گل گاو زبان و گل محمدی اغلب منشا گیاهی داشته و برخی دیگر از گیاهان از قبیل مشک، ابریشم، مروارید و طلا منشا حیوانی و معدنی دارند. این دارو ها با مکانیسم های مختلفی باعث ایجاد شادی و نشاط می شوند.

حاجی حیدری گفت: از مهمترین گیاهان در دسترس می توان به بادرنجبویه، گل گاو زبان و اسطوخودوس اشاره کرد که معمولا به صورت دمنوش می توان روزی یک تا دو لیوان از آن را مصرف کرد.

او ادامه داد: استشمام عصاره خوش عطر گل محمدی و یا بوییدن مشک و عنبر حالت شادی آور داشته و انرژی و نشاط را افزایش می دهد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به ارتباط استشمام عطر خوش بو و کاهش غم در افراد، خاطرنشان کرد: عطر ها و رایحه های خوشبو تاثیر بسیار زیادی بر روی سلولهای مغزی می گذارد و موجی از افکار مثبت را در فرد ایجاد کرده، در نتیجه باعث کاهش استرس در فرد می شود.

او شرح داد: از گیاهان شادی آور دیگر می توان به دارچین، هل، زعفران و میوه هایی مانند انار و سیب اشاره کرد. توصیه می شود قبل از مصرف سیب، ابتدا آن را بوییده و سپس میل کنید چرا که بوییدن آن باعث تقویت مغز و حواس شده و حالت نشاط آوری نیز خواهد داشت.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 98565

به "گیاهان شادی آوری که استرس را از شما دور می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان شادی آوری که استرس را از شما دور می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید