10کاری که قبل از سفر به جزیره بیوک آدا باید انجام دهیم

به گزارش مجله سرگرمی، 1.چطور به جزیره بیوک آدا برسم؟

جزیره بیوک آدا کجاست؟ این جزیره اطراف استانبول واقع شده است. قبل از اینکه به بیوک آدا بروید باید خود را به استانبول برسانید. اسکله هایی در استانبول برای جابجایی گردشگران به بیوک آدا در نظر گرفته شده است. اسکله کاباتاش، امینونو، کادیکوی مهمترین اسکله ها هستند. اتوبوس های دریایی و قایق ها در این اسکله منتظر شما هستند، تا شما را به جزیره بیوک آدا برسانند.

10کاری که قبل از سفر به جزیره بیوک آدا باید انجام دهیم

2.تابستان بیوک آدایی داشته باشید!

بهترین فصلی که می توانید به بیوک آدا سفر کنید تابستان است. گذراندن روزهای گرم تابستان در بهشت کوچک استانبول قطعا برای شما و خانواده عزیزتان لذت بخش خواهد بود. قبل از سفر وسایل ساحلی و لباس های متناسب فصل را از یاد نبرید.

این را بدانید که فقط تابستان فصل مناسب سفر به بیوک آدا نیست، این جزیره در زمستان هم زیبایی های فوق العاده ای دارد، مثلا: تماشای نشستن مرغ های دریایی بر روی نرده های ساحل در فضای زیبای مه گرفته.

3.اقامت یک روزه یا چند روزه؟

قبل از رفتن به بیوک آدا تصمیم بگیرید دوست دارید یک روز در بیوک آدا بمانید یا چند روز؟ اگر اقامت تان یک روزه است: باید حواستان به ساعت برگشت آخرین اتوبوس دریایی یا کشتی به سمت اسکله های استانبول باشد. اگر تصمیم گرفتید بیشتر در جزیره بیوک آدا اقامت داشته باشید باید به فکر رزرو اتاق از هتل ها و یا شناسایی اقامتگاه های کوچک آن باشید.

4. از کجا لیر تهیه کنم؟

قبل از اینکه به جزیره بیوک آدا بروید به فکر تهیه لیر باشید. می گویند در جزیره ممکن است پول تقلبی دریافت کنید. پس بهتر است قبل از رفتن به جزیره بیوک آدا از صرافی های معتبر استانبول لیر تهیه کنید. کمی احتیاط را چاشنی سفرتان کنید تا بیشترین لذت را ببرید.

5. آیا سفر به بیوک آدا را می پسندم!

با سفر به بیوک آدا می توانید مجموعه کاملی از جاذبه های طبیعی، تاریخی، تفریحی و پذیرایی در کنار هم ببینید و از آن لذت ببرید. قبل از سفر به بیوک آدا حتما لیستی از جاذبه های گردشگری جزیره بیوک آدا را از منابع معتبر گردشگری تهیه کنید. قبل از بازدید اماکن گردشگری حتما از ساعت بازدید آگاه شوید تا در وقت شما صرفه جویی گردد. همینطور ممکن است بعضی اماکن دیدنی مانند کلیساهای آنجا در روزها یا ساعات خاصی تعطیل باشند، بنابراین آنالیز روز و ساعت بازدید را نباید فراموش کنید.

6. در بیوک آدا خبری از ماشین نیست!

یکی از جاذبه های خاص جزیره بیوک آدا بدون خودرو بودن آن است، قبل از سفر باید بدانید در این جزیره نمی توانید براحتی به وسیله گوشی هوشمندتان تاکسی بگیرید چون اصلا در جزیره ماشین نیست. جابجایی محلی ها و گردشگران با درشکه، دوچرخه و پیاده است. وقتی به بیوک آدا می رسید درشکه های رنگارنگ و اسب های زیبا توجه شما را جلب خواهند کرد. بنابراین قبل از سفر خودتان را برای یک درشکه سواری تقریبا سی تا چهل و پنج دقیقه ای آماده کنید.

7. چه خبر از کافه ها و رستوران های بیوک آدا؟!

رستوران ها و کافه های زیادی در جزیره بیوک آدا منتظر پذیرایی از شما هستند. در سفر به جزیره بیوک آدا غذاها، شیرینی های متنوع و بستنی بیوک آدایی را حتما امتحان کنید. قبل از سفر می توانید رستوران های جزیره بیوک آدا را جستجو کنید و از متوسط قیمت غذاهای بیوک آدا آگاه شوید.

8. استانبول کارت تهیه کنید

کارت اعتباری استانبول کارت به شما یاری می نماید برای جابجایی در محدوده استانبول با کاهش هزینه سفر و اتلاف وقت در صف های تهیه بلیط(ژتون) روبرو شوید. استانبول کارت را می توانید از فرودگاه و یا حتی دکه های روزنامه فروشی تهیه کنید.

9. جزیره بیوک آدا، شهر پیاده

هوای مطبوع و مناظر زیبای جزیره بیوک آدا لذت پیاده روی در این جزیره زیبا را صد چندان نموده است. بهتر است برای لذت بردن از پیاده روی قبل از سفر به بیوک آدا کفش مناسب پیاده روی تهیه کنید. با پیاده روی در بیوک آدا می توانید در کنار هر منظره زیبا عکس زیبایی بگیرید.

10. با استفاده از تکنولوژی های همراه، سفر بهتری داشته باشید!

قبل از سفر باید از دنیای تکنولوژی های هوشمند برای مدیریت زمان و هزینه یاری بگیرید. در ادامه 3 نرم افزار کاربردی را به شما معرفی می کنیم.

google maps نرم افزاری است برای مسیریابی بهتر. برای شناسایی مراکز خدماتی و پیدا کردن نقاط مختلف شهر و جاذبه های آن به شما یاری خواهد نمود. با راهنمای استفاده از گوگل مپس با این تکنولوژی جذاب بیشتر آشنا شوید.

اگر می خواهید به صورت گروهی سفر کنید بهتر است قبل از سفر برای مدیریت و محاسبه هزینه سفر با نرم افزار Split Wise آشنا شوید.

با نصب نرم افزار چمدان قبل از سفر براحتی می توانید لیست وسایل را بسازید و موقع جمع آوری، تیک آن ها را بزنید.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دالاهو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30522

به "10کاری که قبل از سفر به جزیره بیوک آدا باید انجام دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10کاری که قبل از سفر به جزیره بیوک آدا باید انجام دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید