9623 داوطلب اهدای خون در سال 97 در انتقال خون سقز پذیرش شدند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدسعید کریمیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خون شهرستان سقز با بیان اینکه 26 درصد از خون های اهدایی استان کردستان از شهروندان سقزی و در مرکز انتقال خون این شهرستان جمع آوری شده است، گفت: در سال گذشته 26 هزار و 628 واحد خون کامل از اهداکنندگان خون استان دریافت شده است که سهم انتقال خون سقز هفت هزار و 458 واحد خون اهدایی کامل بوده است.

9623 داوطلب اهدای خون در سال 97 در انتقال خون سقز پذیرش شدند

وی اضافه کرد: میزان پذیرش اهداکنندگان خون در مرکز انتقال خون سقز در سال 97 نسبت به هفت هزار و 623 مراجعه سال 96 افزایش 23 درصدی را نشان می دهد که بیانگر همراهی بی همانند اهداکنندگان سقزی با بیماران احتیاجمند به خون است.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با یادآوری اینکه این مرکز در سال 97 در تمامی ایام هفته فعال و میزبان اهداکنندگان خون بوده است، ادامه داد: مرکز انتقال خون سقز در سال گذشته با دارا بودن شش تخت اهدای خون و پنج کارشناس و یک نیروی خدماتی در کنار یک پزشک به انجام وظیفه و ارائه خدمت پرداخته است.

کریمیان به نهادینه بودن فرهنگ اهدای خون در میان شهروندان سقزی اشاره داشت و یادآور شد: فرهنگ نوع دوستی با اهدای خون در سقز نهادینه شده است و کوشش خواهیم کرد تا گنجایش بالقوه مرکز انتقال خون و جامعه اهداکنندگان را برای تأمین احتیاج خون استان در مواقع ضرورت افزایش دهیم.

وی درباره آمار اهدای خون بانوان سقزی نیز بیان نمود: در سال گذشته 673 بانوی سقزی پیروز به اهدای خون خود شده اند که این رقم از مشارکت بیش از 9 درصدی بانوان در اهدای خون خبر می دهد که بیش از میانگین کشوری است.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان در خاتمه سخنان خود ضمن تجلیل و تقدیر از جمعیت اهداکنندگان خون شهرستان سقز,، گفت: مرکز انتقال خون سقز در سال 97 با افزایش هزار و 599 واحد خون اهدایی نسبت به سال گذشته نقش مهمی در رسیدن اداره کل انتقال خون استان به اهداف خود داشته است.

لازم به ذکر است اداره کل انتقال خون استان کردستان با دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان های سنندج و سقز خون و فرآورده های خون مورد احتیاج بیماران و 17 مرکز درمانی استان را تامی ن می نماید.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17473

به "9623 داوطلب اهدای خون در سال 97 در انتقال خون سقز پذیرش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9623 داوطلب اهدای خون در سال 97 در انتقال خون سقز پذیرش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید