کیروش: دنبال فرصتهای شغلی جدید هستم، هیچکس بهتر از من نمیتواند مسائل کلمبیا را حل نماید!

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره ناکامی هایش در مدت زمانی که راهنمایی تیم ملی کلمبیا را برعهده داشت، صحبت کرد.

کیروش: دنبال فرصتهای شغلی جدید هستم، هیچکس بهتر از من نمیتواند مسائل کلمبیا را حل نماید!

به گزارش خبرنگاران، کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم های ملی فوتبال ایران و کلمبیا مصاحبه ای با نشریه آ اس اسپانیا انجام داده و در آن درباره تجربه کاری اخیرش به عنوان سرمربی تیم ملی کلمبیا که چند هفته پیش به انتها رسید، صحبت نموده است. مصاحبه آ اس با سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی ایران را می خوانید:

آ اس: آقای کی روش سلام. چند هفته از برکناری تان از سرمربیگری تیم ملی کلمبیا گذشته است. اوضاع چطور است؟

کی روش: خوبم. این روزها در تلاشم تا پرونده دوران کاری ام در کلمبیا را ببندم و دنبال فرصت های شغلی جدید هستم. این فصل از کتاب زندگی من هم تمام شد، اما این کتاب برای من هنوز باز است. حالا می خواهم از گذراندن اوقات در کنار خانواده ام در ایام کریسمس لذت ببرم و برای فصل جدیدی از زندگی حرفه ای ام آماده شوم.

آ اس: شما سرمربی رئال مادرید بودید و در آن موقع زین الدین زیدان هم بازیکن شما بود. او حالا سرمربی این تیم است، سرمربی تیمی که خوب آن را می شناسد. مربیگری در رئال مادرید اما مانند یک ترن هوایی پرفرازونشیب است. آنجا یک روز قهرمانی و روز دیگر برایت جهنم می گردد. شما عملکرد زیدان را روی نیمکت رئال مادرید چطور می بینید؟

کی روش: زیزو از حمایت کامل من برخوردار است. او هم مانند همه مربیان تحت فشار است و دلیلش هم بی ثباتی است که کسی نمی تواند آن را شرح دهد. بازی کردن در بازی های خانگی در برنابئو زمانی که همه طرفداران بودند با الان که باید در والده بباس و بدون هیچ تماشاگری بازی نمایند، خیلی فرق دارد. این روزها دیگر بازی های خانگی و خارج از خانه معنی ندارند و قضاوت هایی که در طول بحران کرونا درباره عملکرد مربیان اجرا شده هم بی رحمانه بوده است. آنهایی که از دور نظاره گر هستند از اینکه در تمرینات و مسابقات چه اتفاقی رخ می دهد، درکی ندارند. مثلاً برد 6 بر صفر اسپانیا مقابل آلمان، اتفاقی نادر بود. من به اسپانیا تبریک می گویم، اما به نظر من این فقط یک اتفاق بود. اتفاقاتی که در فوتبال در طول مدت بحران کرونا اتفاق افتاده است، عادی نیست.

آ اس: منچستریونایتد یکی از باشگاه هایی است که همواره تحسین اش نموده اید. شما در آنجا دستیار سرالکس فرگوسن بودید. این تیم دارد روزهای سختی را سپری می نماید. علاوه بر صبر، چه نسخه دیگری را برای این تیم جهت بازگشت به روزهای اوجش تجویز می کنید؟

کی روش: جبران فاصله با سایر تیم ها در لیگ برتر خیلی سخت شده، چون کیفیت سایر تیم ها بسیار بالا رفته است. با این حال به نظر من منچستریونایتد دو راه علاج دارد که در خصوص تیم ملی کلمبیا هم صدق می کرد. بابی چارلتون (اسطوره منچستریونایتد) یک بار به من گفت که راز موفقیت منچستریونایتد وفاداری بی حد اعضا و بازیکنانی است که در این تیم حضور دارند، فرقی نمی نماید که تیم در اوج باشد یا در بحران. علاج خروج از بحران تیم در دست کسانی بود که با این تیم کار می کردند. در خصوص کلمبیا هم همین بود. در دنیا هیچکسی نیست که در مقطع فعلی بتواند بهتر از من راه چاره مسائل کلمبیا را به این تیم ارائه کند. مورد دیگر توصیه ای بود که سرالکس فرگوسن درباره موفقیت های منچستریونایتد به من انجام داد و آن این بود که هیچ بازیکنی بالاتر از تیم نیست. این دو نکته خیلی مهم هستند. در کلمبیا خیلی از مردم همه چیز را درباره فوتبال می دانند اما شما باید بدانید که در فوتبال امروز مسئله، تیم ها، شخصیت ها، جلب اعتماد بازیکنان و البته درک این موضوع که هیچکس جایگاهی بالاتر از تیم ندارد، مهم است.

آ اس: بعد از موفقیت در رساندن ایران به جام دنیای، شما راهنمایی تیم ملی کلمبیا را برعهده گرفتید، اما در این تیم همه چیز علیه شما پیش رفت. چه اتفاقی افتاد؟

کی روش: خب، شرحش خیلی سخت است و نمی توانم همه آنچه رخ داد را در چند جمله بگویم. اما می توانم بگویم اتفاقاتی که در آنجا برای من رخ داد داستانی است که در فوتبال زیاد تکرار می گردد. فوتبال گاهی اوقات بیرحم می گردد. فوتبال گاهی اوقات چیزهای خوبی برای ما (مربیان) به ارمغان می آورد، اما گاهی اوقات هم غافلگیرمان می نماید. نتایج بدی که برای تیم ملی کلمبیا ثبت شد اوضاعش را تغییر داد. زندگی یک مربی، ارزش یک مربی و نگاهی که مردم در خیابان ها به او دارند، همه و همه به نتایجی که می گیرد، بستگی دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124342

به "کیروش: دنبال فرصتهای شغلی جدید هستم، هیچکس بهتر از من نمیتواند مسائل کلمبیا را حل نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیروش: دنبال فرصتهای شغلی جدید هستم، هیچکس بهتر از من نمیتواند مسائل کلمبیا را حل نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید