استاندار: ممنوعیت حضور مسافر در خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار خراسان رضوی در جلسه بررسی مسائل صنعت گردشگری استان که با حضور معاونان اقتصادی و زیارت استانداری برگزار گشت، از نبود ممنوعیت برای ورود مسافر و خودرو به این استان خبر داد.

استاندار: ممنوعیت حضور مسافر در خراسان رضوی وجود ندارد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه 28 مردادماه 1399 در جلسه بررسی مسائل صنعت توریستی استان با بیان این مطلب اضافه کرد: کرونا اقتصاد جهان و کشور ما را تحت تأثیر خود قرار داده است. ایران با وجود همه بحران ها هنوز نسبتاً شرایط مناسبی در مدیریت و مقابله با کرونا دارد که در این زمینه دستگاه سلامت و مراقبت های مردمی نیز تأثیرگذار بودند.

او با اشاره به اینکه به حوزه کسب و کارهای استان به ویژه در حوزه توریستی خسارت وارد شده است، بیان کرد: این خسارت ها در حالی رخ داد که اقتصاد استان به نوعی به حوزه زائران و توریستی وابسته است.

رزم حسینی به شرایط ورود زائر و مسافر به استان اشاره کرد و اضافه کرد: ممنوعیتی برای ورود مسافر به استان وجود ندارد و اگر زائر و مسافر به مشهد نمی آید مربوط به اقتصاد و شرایط خود آن هاست.

او با اعلام اینکه تأسیسات توریستی می توانند تبلیغات داشته باشند، ادامه داد: مسافران می توانند ماسک بزنند و از تأسیسات توریستی استفاده کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تلاش های اجرا شده در استان برای پیشگیری و مقابله با کرونا شرح داد: در حال حاضر این استان آمار نگران کننده ای ندارد، دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی تلاش زیادی کرده اند و مدیریت خوبی اجرا شده است، هم چنین حداقل 70 درصد مردم نیز از ماسک استفاده می کنند.

محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در این جلسه بیان کرد: در چهار ماهه اول سال، حدود هفت میلیون و 500 هزار زائر و توریست به مشهد مقدس و حدود 9 میلیون و 900 هزار نفر به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال 98 به ترتیب در مشهد 39 درصد کاهش و برای استان 44 درصد کاهش داشته است.

او اضافه کرد: 73 درصد زائران و توریستان مشهد در چهار ماهه نخست سال جاری از مقصد خراسان رضوی به این شهر سفر کرده اند.

براتی درباره فعالیت زائرسراها و مراکز اقامتی دولتی نیز اعلام نمود: از ابتدای اسفند مراکز اقامتی دولتی پذیرش زائر و مسافر نداشته اند.

او درباره برخی فعالیتهای اتحادیه هتل داران نیز گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه، جامعه حرفه ای هتل داران تشکیل شده که بعد از شروع به کار، اتحادیه هتل داران نباید فعالیتی داشته باشد.

ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گزارشی از شرایط توریستی استان ارائه کرد و اضافه کرد این استان دارای 2724 تأسیسات توریستی با 44 هزار و 304 اتاق و 118 هزار و 850 تخت است.

او با بیان این که در حال حاضر فقط 61 هتل با سه درصد اشغال در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: حدود دو سوم دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز تعطیل شده اند.

مکرمی فر گفت: اهتمام لازم برای برطرف کردن مسائل مرتبط با تأسیسات توریستی با پشتیبانی و هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و استانداری اجرا شده و در این راستا درک متقابلی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده است.

او همچنین در مورد نظارت و بازرسی از شرایط واحدهای فعال توریستی از ابتدای بازگشایی و اقدامات انجام گرفته با توجه به شروع کرونا گزارشی را ارائه کرد و گفت: در این مدت 2870 بازدید نظارتی اجرا شده که 492 بازید تلفیقی با سایر دستگاه های نظارتی شامل اماکن، بهداشت، صمت و شهرداری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی شرح داد: نتیجه این بازیدها 361 تذکر، 371 اخطار، 474 جلوگیری از فعالیت و 387 مورد رسیدگی به شکایت بوده است.

در این جلسه تعدادی از کنندگان جامعه هتلداری و توریستی استان نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون برون رفت از شرایط کنونی مطرح کردند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 105931

به "استاندار: ممنوعیت حضور مسافر در خراسان رضوی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: ممنوعیت حضور مسافر در خراسان رضوی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید