امدادرسانی به 14 مسموم مونوکسیدکربن در استان اصفهان طی 2 روز

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان از مسمومیت 14 نفر با گاز منواکسیدکربن تنها در دو روز گذشته در استان اطلاع داد و از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی، از مسمومیت و مرگ و میر ناشی از منواکسیدکربن پیشگیری نمایند.

امدادرسانی به 14 مسموم مونوکسیدکربن در استان اصفهان طی 2 روز

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایسنا، غفور راستین با اشاره به اینکه ساعت 18 روز پنجشنبه (20 آذرماه) در تماسی با اتاق فرمان 115 شهر اصفهان گزارشی از یک مورد مسمومیت با co در منزلی واقع در میدان احمدآباداعلام شد، اظهار کرد: بلافاصله یک واحد امدادی به محل حادثه اعزام شد و فرد مسموم را که مردی 28 ساله بود پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان خورشید منتقل کرد. علت این حادثه انتشار گاز منوکسیدکربن به دلیل اشکال در لوله بخاری بوده است.

وی اضافه نمود: همان روز و در همان ساعت موردی دیگر از مسمومیت با منوکسیدکربن در منزلی واقع در سپاهان شهر اصفهان اعلام شد که بلافاصله 2 واحد امدادی بر بالین مصدومان حاضر شدند و مصدومان را که 3 زن و یک نوزاد دختر 7 روزه بود پس از ارائه خدمات فوریت های پزشکی به بیمارستان خانواده منتقل کردند. علت این حادثه نیز نصب آبگرمکن در حمام منزل و انتشار گاز CO به دلیل اشکال در آبگرمکن بوده است.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ساعت 11 و 20 دقیقه روز آدینه نیز فردی در تماس با اتاق فرمان 115 شهرضا اظهار داشت که دچار علایم مسمومیت شده است، اضافه نمود: تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به منزل این زن 43 ساله واقع در منظریه شهرضا اعزام شدند و پس از انجام اقدامات درمانی فوریت های پزشکی او را به بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا منتقل کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان، راستین اظهار داشت: در ساعت 19 و 5 دقیقه آدینه هم 4 نفر شامل یک مرد، یک زن و 2 دختربچه در منزل خود واقع در خیابان هزارجریب به دلیل استفاده از بخاری بدون دودکش دچار مسمومیت با CO شده و با تماس با 115 درخواست امدادرسانی کردند؛ بلافاصله یک واحد امدادی بر بالین آنها حاضر شد و با انجام اقدامات درمانی فوریت های پزشکی، مصدومان را در محل درمان کرد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان با اشاره به اینکه ساعت 2 بامداد امروز نیز 4 نفر شامل 2 مرد و 2 زن در محله A2 فولادشهر بر اثر انتشار گاز منوکسیدکربن به علت اشکال در آبگرمکن خانه دچار مسمومیت شدند، اظهار داشت: تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی فولادشهر به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و اقدامات درمانی اولیه را بر روی آنها انجام دادند.

به گفته وی، 2 نفر از مصدومان توسط آمبولانس به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شدند و 2 مصدوم دیگر نیز برای اعزام به بیمارستان رضایت ندادند.

راستین تاکید نمود: به راحتی و با رعایت نکات بسیار ساده ایمنی می توان از مسمومیت و مرگ و میر ناشی از منواکسیدکربن که در واقع مرگ خاموش است جلوگیری کرد.

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123301

به "امدادرسانی به 14 مسموم مونوکسیدکربن در استان اصفهان طی 2 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی به 14 مسموم مونوکسیدکربن در استان اصفهان طی 2 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید